arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۰ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹

۴ پیشنهاد شورای تهران به ستاد ملی مبارزه با کرونا

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از ارایه چهار پیشنهاد این شورا به ستاد ملی مبارزه با کرونا با هدف پیشگیری از شیوع این بیماری در پایتخت، خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«علی اعطا» شامگاه دوشنبه  اظهار داشت: با همفکری اعضاء شورا، مجموعه‌ای از پیشنهادها به منظور ارائه در هیات دولت، تهیه و تنظیم شده است.

وی گفت: اعمال محدودیت در سیستم حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس و مینی‌بوس)، تعطیلی فضاهای فرهنگی و ورزشی شهری تا اتمام موج شیوع کرونا، تعطیلی مجموعه فعالیت‌های غیرضروری مدیریت شهری تا ١٦ فروردین، و پس از آن به صورت شیفتی و دورکاری از جمله پیشنهادات این شورا است.

اعطا تاکید کرد: همچنین تعطیلی مراکز فرهنگی، تجاری، ورزشی و همچنین پارک ها و بوستان‌های سطح شهر، از طریق اقدام عاجل مناطق و نواحی شهرداری تهران؛ که علیرغم مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا همچنان دایر هستند، به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارایه شده است.

به گفته سخنگوی شورای شهر تهران، مقرر شده این مجموعه پیشنهادها که از سوی شورای شهر تهران و با امضاء ریاست شورا ارسال شده است، توسط شهردار تهران در جلسه آتی هیات دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا، به منظور بررسی و تصویب مطرح شود.

وی ادامه داد: به عنوان سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اعلام می‌کنم شورا آمادگی کامل دارد تا هرگونه اقدامی را که نیاز به بررسی و تصویب از سوی پارلمان شهری داشته باشد، در اسرع وقت در دستور کار قرار دهد.

به گفته وی، گزارش‌ها نشان می‌دهد یکی از عوامل اصلی شیوع ویروس کرونا در کشورهایی نظیر ایتالیا و اسپانیا تداوم فعالیت سیستم حمل و نقل شهری بوده است.

سخنگوی شورای تهران ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که شورای شهر تهران به عنوان نماینده مستقیم شهروندان، طبق بندهای ٢ و ١٨ ماده ٨٠ قانون شوراها نظارت بر امور بهداشت شهر را برعهده دارد.

وی افزود: مطالبه نمایندگان مردم در شورا که بیش از هر نهاد دیگر، در متن زندگی شهروندان حضور دارند؛ حضور در فرایند تصمیم گیری از جایگاه نمایندگی مردم؛ و اطلاع دقیق از مبانی تصمیمات، و نیز موانع و محدودیت هایی است که منجر به برخی تصمیمات شده است.

بر اساس آخرین آمار، تا کنون ۲۳ هزار و ۴۹ نفر در کشور به این ویروس مبتلا شده اند؛ از این تعداد هشت هزار و ۳۷۶ نفر بهبود یافته و یکهزار و ۸۱۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان