arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۰ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹

معاون استاندار: روستا‌های قزوین در خطر کرونا قرار دارند

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: برخی روستا‌های این استان در خطر ابتلا به کرونا قرار دارند که باید مورد توجه قرار گیرند. تاکنون ۵۳ درصد جمعیت استان قزوین توسط مراقبین سلامت در شهر‌ها و روستا‌ها پایش سلامت شده و در همین رابطه ۱۱ هزار نفر به پزشکان ارجاع شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: برخی روستا‌های این استان در خطر ابتلا به کرونا قرار دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

علی فرخزاد شامگاه دوشنبه در کمیته سالم سازی محیط با اشاره به اینکه اقداماتی که تاکنون در راستای مقابله با کرونا نیاز بوده انجام شده است افزود: بر اساس دستور العمل جدید که از وزارت بهداشت ابلاغ شده استراتژی‌ها تغییر کرده و قرار است با هدفمندی و ساماندهی سالم سازی محیط انجام شود.

وی با اشاره به اینکه به روستا‌ها کمترین توجه شده است گفت: برخی روستا‌ها در کانون آسیب پذیری قرار دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: با بررسی روش‌های انجام شده باید اشکالات اصلاح شده و اولویت‌ها مشخص شود.

فرخزاد بیان کرد: اولویت‌ها برای سالم سازی محیط و نقاط آسیب پذیر را علوم پزشکی و بهداشت محیط اعلام خواهد کرد.

وی گفت: به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شود از نظر مالی برای تأمین مواد اولیه و هزینه‌های لازم برای ضد عفونی کردن محیط کمک کنند.

معاون عمرانی استانداری قزوین در خصوص تولید روزانه ۱۰ هزار لیتر اب ژاول توسط نیروگاه شهید رجایی نیز گفت: باید درصد استفاده درست آن مشخص شود.

با شناسایی ۳۴ بیمار جدید تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان قزوین به ۷۰۳ تن افزایش یافت و متاسفانه ۸۵ تن از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان جان خود را از دست داده اند.

تاکنون ۵۳ درصد جمعیت استان قزوین توسط مراقبین سلامت در شهر‌ها و روستا‌ها پایش سلامت شده و در همین رابطه ۱۱ هزار نفر به پزشکان ارجاع شده اند.

نظرات بینندگان