arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۰ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹

دبیرکل سازمان ملل: تمامی جنگ‌ها در جهان باید متوقف شوند/ اکنون دشمن مشترک جهان کروناست

دبیرکل سازمان ملل در سخنانی گفت که تمامی جنگ‌ها در سراسر جهان باید متوقف شوند تا بتوان با ویروس کرونا مقابله کرد. وی افزود، باید یک بسته شامل کمک‌ها برای حمایت از اقتصاد و جوامع جهانی در حمایت از پیامدهای ویروس کرونا تهیه شود. این بسته باید خانواده‌ها و طرح‌های مشاغل و جوامع را تحت پوشش قرار دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل سازمان ملل در سخنانی گفت که تمامی جنگ‌ها در سراسر جهان باید متوقف شوند تا بتوان با ویروس کرونا مقابله کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در مقر این سازمان در نیویورک خواستار توقف فوری جنگ در سراسر جهان و تلاش برای ایجاد گذرگاه‌هایی جهت ارسال کمک‌های لازم به منظور مقابله با بیماری "کووید ۱۹" شد.

وی در این باره گفت: جهان اکنون با دشمن مشترکی به نام کرونا مواجه است که اهمیتی به ملیت، قومیت، جناح یا هیچ اعتقاد و باوری نمی‌دهد و بی‌درنگ همه را هدف قرار می‌دهد.

گوترش افزود: در همین حال، درگیری‌های مسلحانه در سراسر جهان رو به افزایش هستند و گروه‌های آسیب پذیر از زنان و کودکان گرفته تا افراد دارای نیازهای خاص و آوارگان قربانی این درگیری‌ها شده و هزینه سنگینی را متحمل می‌شوند و بیش از طرف‌های دیگر در معرض ضررهای ویرانگر این ویروس (کرونا) قرار دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: فراموش نکنیم که در کشورهای آسیب دیده از جنگ، سیستم‌های بهداشتی از بین رفته‌اند. تعداد پناهندگان و آوارگان چند برابر شده است، به همین جهت خشم ویروس کرونا حماقت این جنگ‌ها را نشان می‌دهد.

گوترش ادامه داد: به همین جهت خواستار آتش‌بس فوری در سراسر جهان هستم و زمان آن فرا رسیده تا به درگیری‌های مسلحانه پایان داد و با هم بر جنگ حقیقی در زندگی‌مان تمرکز کنیم.

دبیرکل سازمان ملل از طرف‌های درگیر نیز خواست تا از انجام اقدامات خصمانه خودداری کرده و بی‌اعتمادی و دشمنی را کنار بگذارند.

وی همچنین تأکید کرد: خاموش کردن اسلحه‌ها، متوقف کردن توپخانه‌ها و پایان دادن به حملات هوایی مسائلی تعیین کننده برای ایجاد گذرگاه‌های ارسال کمک‌های نجات دهنده و بازگشایی دریچه‌های دیپلماسی هستند.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه خاطرنشان کرد، سازمان ملل در حال حاضر به دو میلیارد دلار جهت کمک به کشورهای فقیر برای مقابله با کرونا ویروس و نیز بسته‌ ویژه برای حمایت از اقتصادهای کشورها نیاز دارد.

گوترش در این کنفرانس خبری با اشاره به هماهنگی ضرورت تضمین توانمندی‌های مقابله با ویروس کرونا نه تنها در کشورهای پیشرفته بلکه در کشورهای درحال توسعه تاکید کرد، فردا (چهارشنبه) کمپین بین‌المللی برای جمع‌آوری دو میلیارد دلار جهت ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه را آغاز می‌کند.

وی افزود، باید یک بسته شامل کمک‌ها برای حمایت از اقتصاد و جوامع جهانی در حمایت از پیامدهای ویروس کرونا تهیه شود. این بسته باید خانواده‌ها و طرح‌های مشاغل و جوامع را تحت پوشش قرار دهد.

نظرات بینندگان