arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۶ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹

پاکستان دوباره خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شد

شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در گفتگو با همتای اسپانیایی خود خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در ادامه درخواست‌های بین‌المللی برای برداشته شدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران به منظور کمک به مقابله با ویروس کرونا، « شاه محمود قریشی» در تماس تلفنی با «آرانچا گونزالس» وزیر خارجه اسپانیا بار دیگر این خواسته را تکرار کرد.

وی در این تماس تلفنی ضمن قدردانی از فداکاری جامعه پزشکی اسپانیا در مبارزه با کرونا، بر لزوم لغو تحریم های آمریکا علیه ایران تاکید کرد و خواستار کمک‌های انسادوستانه جامعه بین الملل به تهران برای مبارزه با کرونا شد.

«عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان روز (یکشنبه) از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خواستار لغو تحریم‌های ایران در بحبوحه شیوع کرونا شده بود.

نخست‌وزیر پاکستان ضمن تأکید بر اینکه مردم ایران در شرایط فعلی با وجود تحریم‌های آمریکا که تلاش‌های تهران برای مقابله با کووید-19 را مختل کرده است، با رنج غیرقابل توصیفی روبرو شده‌اند، از ترامپ خواست تا به دلایل انساندوستانه تا زمان از بین رفتن ویروس کرونا، تحریم‌های ایران را لغو کند.

در حالیکه ایران تمامی تلاش خود را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در پیش گرفته است اما ترامپ و مقام‌های دولت وی از هیچ‌گونه تلاشی برای تشدید فشار علیه ایران فروگذاری نمی‌کنند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان