arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۹ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹

نافرمانی انگلیسی‌ها در اولین روز از اجرای مقررات منع رفت‌ و آمد

یک روز پس از اعلام وضعیت اضطراری در انگلیس و دستورالعمل دولت "بوریس جانسون" برای اجرای مقررات منع رفت و آمد، ایستگاه‌های قطار و مترو لندن صبح سه‌شنبه مملو از مسافرانی بود که برای رسیدن به محل کار خود صف کشیده بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

البته پوشیدن ماسک‌های صورت و داشتن دستکش در میان برخی از مسافران تنها فرق عمده‌ای بود که می‌توان نسبت به روزهای قبل به آن اشاره کرد. اما به لحاظ تعداد زیاد مسافران تفاوتی با روزهای گذشته وجود نداشت.

مایکل‌گوو معاون نخست وزیر انگلیس امروز از نیروهای پلیس خواست تا برای اجرای مقررات منع رفت و آمد در سطح شهر و به ویژه در ایستگاه‌های مترو وارد عمل شوند.

او در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای به مردم هشدار داد اگر در خانه نمانید عزیزان خود را از دست می‌دهید. گوو اضافه کرد که شاید لازم باشد دولت سه هفته دیگر تدابیر سختگیرانه‌تری را به اجرا بگذارد.

بر اساس اختیارات ویژه‌ای که دولت برای نظارت بر حسن اجرای مقررات جدید به پلیس اعطا کرده، این نهاد امنیتی می‌تواند متخلفین را بازداشت و تا حداکثر یک هزار پوند جریمه ‌کند.

با این حال مسئولین اداره پلیس می‌گویند که با توجه به کاهش بودجه و تعداد کم نیروها، انتظار دولت یک چالش جدی بشمار می‌رود و امکان پذیر نیست. آنها بر همین اساس خواستار دخالت ارتش در این زمینه هستند.

نخست وزیر انگلیس دوشنبه شب با اعلام وضعیت اضطراری از مردم این کشور خواست برای مقابله با کرونا از خانه بیرون نروند.

بر همین اساس از امروز تمام آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی، کتابخانه‌ها، سالن‌های اجتماعات، زمین‌های بازی، مساجد کنیسه‌ها، کلیساها، هتل‌ها و مراکز تفریحی تعطیل شده‌اند. زندان‌ها در سراسر انگلیس و ولز نیز قرنطینه شده و تمام ملاقات با زندانیان معلق شده است. جانسون از افراد خواست تا در صورت امکان دورکاری کرده و تنها مشاغل کلیدی در محل کار حضور داشته باشند.

دولت همچنین با کمک اپراتورهای تلفن همراه پیامک‌هایی را برای مردم ارسال کرده و آنها را در جریان آخرین تصمیم‌های گرفته شده برای مقابله با کرونا قرار داده است.

تازه ترین نتایج نظر سنجی موسسه معتبر یوگوو نشان می‌دهد که ۹۳ درصد مردم حامی تصمیم جانسون هستند و ۶۶ درصد نیز ادعا کردند که مقررات جدید راحت و قابل اجراست. با این حال بیشتر مردم انگلیس معتقدند که پلیس اختیار کافی برای برخورد با متخلفین را ندارد.

برخی تحلیل گران معتقدند که دولت ابزار لازم را برای اجرای مقررات جدید ندارد. اما بیشترین نگرانی جانسون این است که اگر تدابیر سختگیرانه را تشدید و به مدت طولانی به اجرا بگذارد، مردم خسته شده و ممکن است اوضاع به فاجعه تبدیل شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان