arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۵ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹

روحانی: تامین تجهیزات بهداشتی بیمارستان‌ها/ضرورت تسریع در روند امدادرسانی به سیل‌زدگان

رئیس جمهور در جلسه ویدئوکنفرانسی با استانداران و روسای ستادهای مقابله با کرونا در استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، آخرین وضعیت این استان‌ها در خصوص خسارت‌های ناشی از سیل و اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا را مورد بررسی قرار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسن روحانی روز چهارشنبه با ابراز تاسف از وقوع سیلاب در استان‌های جنوبی کشور، ضرورت تسریع در روند امدادرسانی و کاهش رنج ها و مشکلات مردم را مورد تاکید قرار داد.

استاندار کرمان در این جلسه ویدئوکنفرانسی در پاسخ به سوال رئیس جمهور مبنی بر اینکه آیا بر اساس پیش بینی های هواشناسی آمادگی‌های لازم در استان برای مقابله با سیلاب انجام شده بود، اظهار داشت: در این زمینه همه هشدارهای لازم به مردم ارائه شده بود، هرچند میزان بارندگی‌ها بسیار فراتر از پیش‌بینی‌های هواشناسی بود اما بخشی از مردم به این هشدارها بی توجهی کردند و برخی از خسارت‌های وارد شده به همین علت بود و در عین حال سیلاب اخیر هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته است.

روحانی با اظهار خرسندی از اینکه حادثه اخیر تلفات انسانی نداشته است، ضرورت جبران خسارت‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: البته باید در قوانین و مقررات، موضوع افرادی که به هشدارهای داده شده بی توجهی کرده و دچار خسارت شده اند مورد توجه قرار گیرد و این افراد نباید انتظار داشته باشند به اندازه فردی که هشدارها را رعایت کرده، برای جبران خسارت‌ها مورد حمایت ومساعدت قرار بگیرند

رئیس جمهور اضافه کرد: مسیل‌هایی از گذشته برای کنترل سیلاب ایجاد شده است اما به خاطر اینکه چندین سال بارندگی و سیل وجود نداشت مردم تصور کردند که می‌توانند در این مناطق ساخت‌وساز کنند که در شرایط کنونی باید اصلاح و ترمیم این مسیل‌ها مورد توجه جدی قرار بگیرد و بایستی بر این مبنا برنامه‌ریزی‌ها انجام شود که مردم مجددا دچار مشکل و خسارت نشوند.

در ادامه این جلسه، رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان کرمان گزارشی از وضعیت مقابله و پیشگیری از شیوع این بیماری در سطح استان ارائه کرد که بر اساس آن بیماری کرونا در استان تحت کنترل قرار گرفته و روند کاهشی یافته است.

روحانی در واکنش به اظهارات رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان کرمان مبنی بر اینکه ۱۵ نفر از پرسنل درمانی استان به ویروس کرونا مبتلا شده و کمبودهایی در سطح استان در زمینه اقلام و تجهیزات بهداشتی وجود دارد، تاکید کرد: در زمینه تامین تجهیزات بهداشتی اولویت اصلی با کادر درمانی در بیمارستان‌ها است و باید سلامت این عزیزان که در خط مقدم مبارزه با بیماری قرار دارند به طور کامل تامین شود. همچنین تولیدکنندگان نیازهای عمومی مردم و کسانی که دچار بیماری شده‌اند باید به لحاظ برخورداری از تجهیزات بهداشتی و درمانی در اولویت باشند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان