arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۸ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹

کرونا آمد تا بدانیم ...

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: تاریخ هرگز این روزهای ما را فراموش نمی کند! روزهایی که درد همه آدم های دنیا یکی شده و دغدغه هایشان هم مشترک!
کرونا حرف اول و آخر را می زند. سایر مقوله ها همه به دست فراموشی سپرده شده اند فاصله جهان متمدن و مترقی تا ما جهان سومی ها دست کم در بحث ویروس به کمترین حد خود رسیده است . فقیر و غنی را به یک چشم می بیند و هیچ تضمینی برای مبتلا نشدن آدم ها وجود ندارد. پر طمطراق های غرب و شرق دنیا در برابر هجوم بی امان کرونا غالب تهی کرده و حرف چندانی برای گفتن ندارند! آمریکا با آنهمه ادعای علم و پیشرفت و تکنولوژی مقابل این بیماری کمر راست نکرده است. آمار قربانیان در ایتالیا به شکل عجیبی رو به افزایش است. اسپانیا ، آلمان ، فرانسه و انگلستان و ... چشم به در دوخته اند تا بلکه پادزهر این بلا ساخته شده و پیش از آنکه آمار مبتلایان و کشته ها سرسام آور تر شود پایان این تراژدی تلخ را شاهد باشند
کرونا اما آمد تا انسان زبون و نا فرمان بداند چقدر حقیر است! انسانی که مدعی ست خیلی می داند و همه علوم را در نوردیده و پای به ماه و سایر کرات و سیارات گذاشته است انسانی که خدا را فراموش کرده است . لازم نیست راه دور برویم کافی ست نگاهی به رفتار و کردار خودمان و اطرافیانمان بی اندازیم . ما آن انسانی هستیم که قرار بود اشرف مخلوقات باشد؟! ما کجای زندگی به هم رحم کردیم که عوضش را امروز مطالبه کنیم؟! ما وقتی به قدرت رسیدیم یادمان رفت که هدف کدام ست و ما به چه منظور برانگیخته شده ایم .یکی در مسند ابرقدرتی دنیا و یکی هم رهبر سرزمینی آن سوی دیگر جهان که انگشتش را به دگمه شلیک دوخته تا اطرافش را خلوت تر از همیشه کند. همه ما در این بحران بوجود آمده مقصریم . من آن انسانم که زمین خدا را تبدیل به جهنمی برای قشر ضعیف و درمانده کرد. من هر چه خواستنی بوده و هست را فقط برای خود و نزدیکانم طلب کردم و از عاقبت کارهایم غافل شدم.
کرونا اگر بلای آسمانی هزاره سوم نباشد که نیست اما تلنگری برای تمام مردم دنیاست که به خودتان بیایید. به اصول اولیه انسانی و مهر ورزی باز گردید و دست از کینه و جهل و دشمنی بردارید. خدا را که مدتهاست از قلبهایتان بیرون کرده اید به خانه اش بازگردانید و از این همه عصیان و تباهی و گناه بر حذر باشید.
این درد را ولی جز رحمانیت خداوند درمانی نیست. او را به هر زیان و فرهنگ و دین و آئین و مذهبی که میدانیم صدا بزنیم و طلب بخشش و یاری کنیم. او بهترین و تنهاترین چاره ساز درد های بشر است که هرگز دعای دوستانش را بدون اجابت نخواهد گذاشت.
چه زیبا گفت احمد شاملو که سر بر شانه خدا بگذار تا قصه عشق را چنان زیبا بخواند
که نه از دوزخ بترسی و نه از بهشت
به رقص درآیی
قصه عشق، انسان بودن ماست
اگر کسی احساست را نفهمید مهم نیست
سرت را بالا بگیر و لبخند بزن
”فهمیدن” کار هر آدمی نیست

بارالها تو را به عظمت و بزرگی ات قسم می دهیم بساط این ویروس مرگبار را از روی مدار هستی برچینی. آمین

نظرات بینندگان