arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹

مرگ ۵ نفر بر اثر مسمومیت الکلی در آذربایجان غربی

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: بر اثر مسمومیت با الکل، ۲۱ نفر از مردم استان مسموم شده و پنج نفر از آنان فوت کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر جواد آقازاده روز پنجشنبه در جلسه قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان‌غربی افزود: همزمان با شیوع بیماری کرونا در استان، متاسفانه شاهد افزایش آمار مسمومیت الکلی بودیم که دلیل اصلی این امر، ذهنیت غلط برخی افراد در خصوص ضدعفونی کردن بدن با نوشیدن الکل بود.

وی اضافه کرد: این ذهنیت اشتباه که معلوم نیست منشا آن چه بوده، موجب بروز مشکل در بین خانواده‌ها شده و خسارت‌های بسیار زیادی را ایجاد کرده‌است.

وی بیان کرد: طی هفته‌های اخیر، ۲۱ نفر در آذربایجان‌غربی به علت سوء مصرف الکل، دچار مسمومیت شده‌بودند که از این تعداد، علاوه بر فوت پنج نفر، ۱۶ نفر نیز در بیمارستان بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: از این تعداد نیز همچنان سه نفر بستری هستند و ۱۳ نفر از بیمارستان‌های استان مرخص شده‌اند.

آقازاده گفت: ۱۹ نفر از مسموم‌شدگان بر اثر الکل، مرد و تنها ۲ نفر زن هستند که در بین آنان کودک پنج ساله و نوجوان ۱۴ ساله نیز مشاهده می‌شود.

وی از مردم و خانواده‌ها خواست تا الکل و محلول‌های ضدعفونی را در دسترس کودکان و نوجوانان قرار ندهند.

به گزارش ایرنا، طی هفته‌های اخیر دهها نفر از مردم کشورمان بر اثر مسمومیت با الکل برای ضدعفونی کردن بدن در مقابل بیماری کرونا جان باخته اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان