arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۶۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۱ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹

روحانی: امیدوارم با همکاری مردم پیک دوم در شیوع کرونا وجود نداشته باشد

رییس جمهوری اسلامی ایران در ارتباط تصویری مستقیم با استاندار آذربایجان‌شرقی در یکی از مراکز غربالگری این استان با ابراز خرسندی از کاهش مسافران و اجرای پروتکل‌های بهداشتی از طرف مردم، گفت: امیدوارم با همکاری مردم پیک دوم در شیوع کرونا وجود نداشته باشد و بتوانیم از این حادثه به سلامت عبور کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسن روحانی ‌ روز پنج شنبه با تبریک سال جدید، از زحمات اورژانس، هلال احمر و تمام بخش های درگیر در مقابله با کرونا در آذربایجان‌شرقی تشکر کرد و افزود: ‌ این تلاش‌ها مورد تقدیر مردم است.

وی با اشاره به کاهش مسافرین اجرای پروتکل های بهداشتی از سوی مردم این استان افزود: ‌ توقع همین بود که مردم آذربایجان شرقی به خصوص تبریز که همیشه شهری پاک بوده و پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند این بار نیز چنین عمل کنند.

وی گفت: ‌ امیدوارم سریعتر از این بحران عبور کنیم و شرایط عادی در زندگی مردم پدید بیاید.

‌حجت الاسلام روحانی یادآور شد: خوشحالم که در دولت یازدهم و دوازدهم ٢ اقدام بزرگ در حوزه بهداشت و درمان و فضای مجازی و ارتباطات انجام شد که الحمدلله اکنون اثر آن را بهتر داریم لمس می کنیم و می بینیم.

وی ادامه داد: ‌ اگر این فضای مجازی نبود و پهن‌باند و اینترنت نبود ماندن مردم در خانه بسیار سخت تر می شد.

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: ‌ انشالله مردم در این روزها رعایت کرده و در ۱۳ فروردین را از حضور در اجتماعات پرهیز کنند.

حجت‌الاسلام روحانی در پایان از مسوولان استان و اورژانس به صورت ویژه تشکر کرد.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این ارتباط تصویری آخرین وضعیت مقابله با بیماری کرونا را به رییس جمهوری گزارش داد و گفت: بخشنامه امروز وزارت کشور مبنی بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و تشدید ممنوعیت ها نیز از امشب در استان اجرا می شود.

محمدرضا پورمحمدی با اشاره به آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در استان گفت: تا امروز نتیجه تست یک هزار و ۹۴ نفر از بیماران استان، مثبت بوده و متاسفانه نزدیک به یکصد نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

وی تعداد تخت های بیمارستانی استان را پنج هزار و ۲۰۰ تخت اعلام کرد و گفت: تاکنون، ۶۵۰ تخت بیمارستانی برای مداوای بیماران مبتلا به کرونا، اشغال شده است.

پورمحمدی، از تجهیز کامل تخت های بیمارستانی مورد نیاز در بخش های ICU خبر داد و افزود: به برکت اقدامات ارزشمند دولت یازدهم و دوازدهم در استان و تلاش شبانه روزی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، هیچ مشکلی در ارتباط با امکانات و تجهیزات درمانی نداریم.

استاندار آذربایجان شرقی، دوره پیک اول کرونا را در استان مربوط به بازه زمانی ۲۹ اسفند تا سوم فروردین اعلام کرد و گفت: امیدواریم با اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و همراهی بیش از پیش مردم بتوانیم این بیماری را قبل از دوره پیک دوم ریشه کن کنیم.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تردد در جاده های استان بیش از ۶۳ درصد کاهش یافته و اکثر مردم، همکاری خوبی با مدیریت استان و کادر بهداشت و درمان دارند. بخشنامه امروز وزارت کشور مبنی بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز از امشب در استان اجرا می شود.

وی به غربال گری و تب سنجی تمام سرنشینان خودروهای ورودی و خروجی به تبریز و سایر شهرستان های استان توسط جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: در روزهای آتی نظارت بر محدودیت تردد در جاده های مواصلاتی استان و ممانعت از ورود خودروهای غیربومی به استان تشدید می شود.

وی تصریح کرد: امسال هیچ یک از پارک ها و تفرجگاه های استان در روز سیزده فروردین، میزبان مردم نخواهند بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
0
0
پیک دوم دیگه چه داستانی هست هنوز به پیک اول نرسیدیم که بخواد دوم و سوم و چهارم داشته باشه
نظرات بینندگان