arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۱ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹

دودستگی در کابینه جانسون بر سر بستن مرزها انگلیس به خاطر کرونا

وزیر کشور انگلیس در حالی خواستار بستن مرزهای این کشور برای کاهش شیوع ویروس کرونا است که نخست وزیر انگلیس به رغم اعلام وضعیت اضطراری و اعمال مقررات منع رفت و آمد، مخالف این تصمیم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی بوریس جانسون عصر پنجشنبه با بیان اینکه لندن چنین سیاستی را دنبال نمی‌کند به خبرنگاران گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا، تعداد مسافران خارجی به انگلیس به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی افزود که مشاور پزشکی دولت نیز معتقد است که بستن مرزها کمکی به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نخواهد کرد. این سخنگو ادامه داد که دولت به صورت جداگانه تمام تلاش خود را به کار بسته تا اتباع انگلیسی را که خارج از این کشور گرفتار شده‌اند بازگرداند. بنابراین تصمیم برای بستن مرزهای کشور ممکن است به اقدام متقابل سایر کشورها منجر شود.

نشریه دیلی تلگراف پیشتر گزارش داد که وزیر کشور و شماری از اعضای دولت انگلیس معتقدند تمام پروازها از کشورهایی که آمار ابتلا به کرونا در آنجا زیاد است باید متوقف شود.

یک منع دولتی که خواست نامش ذکر نشود به دیلی تلگراف گفت: ما بیشتر نگران پروازهای روزانه‌ای هستیم که از سمت آمریکا به کشور صورت می‌گیرد. ما می‌خواهیم ورود شهروندان کشورهای غیر اروپایی به انگلیس متوقف شود. چون هیچ شکی نیست که فشارها از ناحیه مسافران خارجی به کشور افزایش خواهد یافت.

بر اساس گزارش‌ها، روزانه ۱۰۰ هزار مسافر از فرودگاه‌های انگلیس وارد این کشور می‌شوند. دولت انگلیس از مسافران می‌خواهد تا به‌مدت ۱۴ روز خود را در خانه قرنطینه کنند اما ابزاری برای اعمال این مقررات ندارد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تا زمان مخابره این خبر تاکنون ۷۳ هزار و ۸۱۳ نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده و یک هزار و ۶۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس نیز روز به روز در حال افزایش است. رئیس انجمن بیمارستان‌های انگلیس امروز (پنجشنبه) هشدار داد که درمانگاه‌های این کشور در مواجهه با ویروس کرونا به لحاظ تعداد، سرعت افزایش و وخامت حال بیماران، همچنین کمبود ظرفیت بیمارستان‌ها در حال انفجار است.

انگلیس به تازگی به جمع کشورهایی پیوسته که مقررات سختی برای عبور و مرور برای شهروندان وضع کرده است. بوریس جانسون دوشنبه گذشته با اعلام وضعیت اضطراری، پلیس و ارتش انگلیس را برای نظارت بر حسن حسن اجرای مقررات منع رفت و آمد موظف کرده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان