arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / اعلام محدودیت‌های ترافیکی در تهران تا ۱۵ فروردین / آغاز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از امروز / دمر خوابیدن و تاثیر مثبت بر بهبود کرونا! / آیا در نیمه فرودین شاهد پیک کرونا خواهیم بود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / اعلام محدودیت‌های ترافیکی در تهران تا ۱۵ فروردین / آغاز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از امروز / دمر خوابیدن و تاثیر مثبت بر بهبود کرونا! / آیا در نیمه فرودین شاهد پیک کرونا خواهیم بود؟

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اعلام محدودیت‌های ترافیکی در تهران تا ۱۵ فروردین: محدودیت های ترافیکی در جلسه شورای اضطراری حمل‌ونقل ترافیک استان تهران تصویب شد. این محدودیت‌ها از ساعت صفر [۲۴ بامداد] روز جمعه [۸ فروردین] تا پایان روز ۱۵ فروردین در محورهای مواصلاتی استان تهران اعمال خواهد شد. پیش از این استاندار تهران اعلام کرده بود برای اجرای طرح محدودیت تردد جهت مقابله با شیوع کرونا؛ 14 مبادی خروجی استان تهران کنترل و با متخلفین برخورد می‌شود.

آغاز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از امروز: کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور از آغاز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از امروز -جمعه- خبر داد و جزییات آن را تشریح کرد. بر این اساس در دوره اجرای طرح؛ صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است. نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو  صورت می‌پذیرد. همچنین، در ارتباط با حضور در مکان‌های عمومی و فعالیت‌های مراکز مختلف حمل‌ونقل و تفریحی محدودیت‌هایی تعیین شده است.

تایید تاثیر مثبت دمر خوابیدن در بهبود کرونا: یک گروه از محققان بین‌المللی با مطالعه روی بیماران مبتلا به کرونا دریافتند خوابیدن دمرو (lying face down) به گونه‌ای که صورت بیمار رو به زمین قرار گیرد، موجب بهبود عملکرد ریه‌ها می‌شود.این تحقیقات در طول یک هفته و در بیمارستان جینیینتان واقع در ووهان چین روی ۱۲ بیمار دارای علایم شدید کرونا انجام گرفت.

احتمال پیک کرونا تا میانه فروردین: دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباطی ویدئو کنفرانسی به خبرنگاران گفت: « برای هر بیماری سه سناریوی خوش‌بینانه، میانه و بدبینانه طراحی می‌شود که با توجه به روند بیماری سناریوها انتخاب می‌شوند.بر اساس نظر ستاد اپیدمیولوژی نیز در خوشبینانه‌ترین حالت نیمه فروردین، در حالت میانه تا اردیبهشت و در بدبینانه‌ترین حالت تا خردادماه ممکن است این بیماری ادامه داشته باشد که به نظر می‌رسد باید بیماری را مدیریت کرد.

تحریم ۱۵ فرد و ۵ نهاد مرتبط با ایران از سوی آمریکا: وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد. تحریم جدید آمریکا 15 فرد و 5 نهاد مرتبط با ایران را شامل می‌شود. واشنگتن مدعی شده این تحریم‌ها مرتبط با مبارزه با تروریسم است. این تحریم‌ها دقیقا پس از نامه هشت کشور از جمله روسیه و چین به سازمان ملل صورت می‌گیرد که طی آن به تاثیر منفی تحریم‌های ایالات متحده بر توانایی ایران برای مقابله با ویروس «کووید۱۹» تاکید شده است.

آخرین آمار جان‌باختگان کرونا در کشور: دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در راتباط با آخرن آمار از وضعیت بیماری کرونا در کشور گفت: از ظهر دیروز (چهارشنبه) تا امروز (پنج‌شنبه) و بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی، ۲۳۸۹ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به این بیماری تا امروز ۷ فروردین ۱۳۹۸ به ۲۹۴۰۶ نفر رسید. وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۱۰۴۵۷ نفر از مبتلایان به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۷ نفر از بیماران کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع، شمار درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۲۲۳۴ نفر افزایش یافت.

تمدید معافیت عراق برای واردات گاز و برق از ایران: مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، دیروز -پنج‌شنبه-  از تمدید 30 روزه معافیت عراق از تحریم‌های ایران برای واردات گاز و برق خبر داد. تمدید این معافیت برای 30 روز است که کوتاه‌ترین مدت زمان تمدید آن برای عراق بوده و بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ این تمدید معافیت از تحریم‌های آمریکا، برای آخرین بار خواهد بود.

تداوم ترافیک سنگین در آزادراه‌های تهران: ایمان محرابی‌نیا مسئول مرکز مدیریت راه‌ها گفت:‌ دیروز ترافیک در آزادراه تهران - قزوین محدوده چیتگر و آبیک، آزادراه کرج - تهران محدوده گرمدره و آزادراه تهران - قم محدوده عوارضی سنگین بوده  است. این وضعیت در شرایطی است وزارت بهداشت کشورمان طی بیانیه‌های مختلف از مردم درخواست کرده از انجام مسافرت‌های نوروزی ممانعت کنند.

امکان تعویق رفراندوم اصلاحات قانون اساسی روسیه: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در سخنرانی خطاب به ملت کشورش در اشاره به همه‌پرسی که مقرر بود ۲۲ آوریل برگزار شود و نیز ضمن دعوت شهروندان به همبستگی گفت: تصور می‌کنم باید همه‌پرسی درباره اصلاحات قانون اساسی به تاریخ دیگری موکول شود.

فراتر رفتن تعداد مبتلایان به کرونا از 500 هزار نفر در جهان: بر اساس آخرین آمارها شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سرتاسر جهان به بیش از 503 هزار نفر رسیده است.  همچنین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان ویروس کرونا به بیش از 22 هزار نفر رسیده است و بهبود یافتگان نیز به بیش از 121 هزار نفر رسیده‌اند که بخش عمده‌ای از آنها متعلق به چین هستند.

 

نظرات بینندگان