arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۹

ثبت ۵۵ مورد ابتلا به کرونا در چین، یک بومی و ۵۴ وارداتی

کمیسیون بهداشت ملی چین امروز جمعه از ثبت ۵۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد و اعلام کرد از این تعداد ۵۴ مورد آن وارداتی و تنها یک مورد بومی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمیسیون بهداشت ملی چین امروز جمعه از ثبت ۵۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد و اعلام کرد از این تعداد ۵۴ مورد آن وارداتی و تنها یک مورد بومی است.

به گزارش ایرنا کمیسیون ملی بهداشت چین همچنین اعلام کرد در این مدت هیچ مورد مثبتی در استان هوبی و شهر ووهان، کانون اولیه شیوع ویوس کرونا، ثبت نشده است و آن یک مورد وارداتی هم در استان ججیانگ گزارش شده است

بر اساس این گزارش در شبانه روز گذشته همچنین ۵ تن بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان باخته اند.

شمار کل مبتلایان به کرونا در چین ۸۱ هزار و ۳۴۰ تن و تعداد جان باختگان هم به سه هزار و ۲۹۲ نفر رسیده است.

همزمان گزارش شده است با ترخیص ۵۳۷ تن در ۲۴ ساعت گذشته از مراکز درمانی، شمار کل بهبود یافتگان به ۷۴ هزار و ۵۸۸ تن افزایش یافته است.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر در سراسر جهان به ۵۳۰ هزار نفر رسیده که ۲۴ هزار تن فوت شده و ۱۲۲ هزار نفر هم بهبود یافته اند.

آمریکا اکنون با ۸۲ هزار و ۴۰۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا از نظر آمار بیماری در صدر جهان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان