arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹

آخرین اخبار کرونا در اروپا / تمدید قرنطینه در فرانسه و بلژیک / ایتالیا: پیک کرونا نزدیک است، اما هنوز به آن نرسیده ایم / ثبت بیش از ۵۰۰ فوتی جدید در اسپانیا؛ ۲ هزار نفر فقط در مادرید جان باخته‌اند

مقام‌های فرانسه و بلژیک از تمدید قرنطینه برای مهار همه‌گیری کرونا در این کشورها خبر دادند، همچنین گزارش‌ها از جدی‌تر شدن وضعیت همه‌گیری کرونا در ایتالیا و اسپانیا حکایت دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقام‌های فرانسه و بلژیک از تمدید قرنطینه برای مهار همه‌گیری کرونا در این کشورها خبر دادند، همچنین گزارش‌ها از جدی‌تر شدن وضعیت همه‌گیری کرونا در ایتالیا و اسپانیا حکایت دارد.

به گزارش یورونیوز، «سوفی ویلمز» نخست وزیر بلژیک از تصمیم دولت برای تمدید دوران قرنطینه کرونا در این کشور تا روز ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) خبر داد.

براساس این تصمیم، مقررات آمد و شد حاضر در بلژیک باز هم سختگیرانه‌تر خواهد شد.

ویلمز با اعلام این خبر گفت در صورت ادامه وضعیت بحرانی کرونا در این کشور ۱۱ و نیم میلیونی، ممکن است مقررات قرنطینه حاضر تا سوم ماه مه (۱۴ اردیبهشت) تمدید شود.

در این ارتباط «رژی کالو» سخنگوی پلیس فدرال بلژیک با اشاره به حمایت پلیس به روش خود در افزایش همبستگی گفت: پلیس بلژیک کم و بیش ابتکارهای رسمی را برای انجام ماموریت های خود انجام می دهد. هواپیماهای بدون سرنشین برای یادآوری دستورالعمل های بهداشتی در فضای عمومی مورد استفاده قرار می گیرند.

تمدید دو هفته ای قرنطینه در فرانسه

همچنین مقررات منع آمد و شد و قرنطینه عمومی در فرانسه به دلیل افزایش شیوع کرونا و بالا رفتن آمار تلفات دو هفته دیگر تمدید شد.

«ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه با اعلام این خبر گفت که قرنطینه عمومی در این کشور دست کم تا روز ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) ادامه خواهد داشت.

فرانسه از ظهر روز ۱۷ مارس (۲۷ اسفند ۹۸) در قرنطینه است. مقررات رفت و آمد در فرانسه به تازگی سختگیرانه‌تر شده است، به طوری که موارد اضطراری مشخص شده برای خروج از منزل به مدت حداکثر یک ساعت و به شعاع حداکثر یک کیلومتری محل سکونت افراد محدود شده است.

نخست وزیر فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد: فرانسوی ها باید با صبر و حوصله مشکلات را تحمل کنند. او گفته که زمان قرنطینه عمومی ممکن است در روز ۱۵ آوریل هم بار دیگر تمدید شود.

او در بیانیه خود که پس از شورای اضطراری وزیران دولت صادر شد گفت: در صورت نیاز شرایط بهداشتی کشور، این دوره آشکارا قابل تمدید است.

پاریس و حومه آن دارای بیشترین میزان ابتلا به کرونا

در خبر دیگری از یورو نیوز فرانسوی گزارش شده است: در زمان حاضر پاریس و حومه آن (ایل دو فرانس) بیشترین تعداد بیماران مبتلا به ویروس کروتا را دارد. نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از کسانی که در پاریس در بیمارستان بستری هستند شرایط وخیمی دارند، ۷۰۰ نفر از اینها تحت مراقبت های شدید قرار دارند.

پزشکان هشدار می دهند که پاریس به احتمال زیاد با یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی بی سابقه روبرو می شود.

بر اساس این گزارش، با گذشت تقریبا دو هفته از زمان آغاز قرنطینه عمومی در فرانسه، آن دسته از فرانسوی هایی که پیشتر تمایلی به رعایت مقررات مهار کرونا را نداشتند سرانجام با عمل به دستوراالعمل ها اقدام به ماندن در خانه هایشان کرده اند.

ایتالیا هنوز به پیک کرونا نرسیده است

در عین حال، در حالی که ایتالیا شامگاه جمعه با ثبت ۹۱۹ مورد جدید مرگ بر اثر ابتلا به کووید-۱۹، مرگ‌بارترین روز خود از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا را گذراند، وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد که ایتالیا هنوز به پیک این بیماری نرسیده است اما با توجه به شرایط موجود این پیک نزدیک است.

ثبت بیش از ۵۰۰ مورد فوتی جدید در اسپانیا

شمار تلفات کووید ۱۹ در اسپانیا با اضافه شدن ۵۶۹ مورد فوتی جدید به ۴ هزار و ۹۳۴ نفر افزایش یافت. مقام‌های اسپانیا همچنین اعلام کردند که شمار افراد مبتلا به این ویروس نیز از ۵۶ هزار و ۱۸۸ نفر به ۶۴ هزار ۵۹ نفر تا ظهر جمعه رسیده است. بیش از ۲ هزار نفر تنها در مادرید پایتخت اسپانیا در اثر شیوع این ویروس تاکنون جان خود را از دست داده اند.

با جدی شدن میزان ابتلا به کرونا در اروپا، تدابیر فوری کمیسیون اتحادیه اروپا برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا از سوی پارلمان اروپا مورد تصویب قرار گرفت.

مجمع عمومی پارلمان اروپ اروز جمعه برای مذاکره پیرامون اتخاذ تدابیر ویژه برای مقابله با شیوع ویروس در بروکسل پایتخت بلژیک تشکیل جلسه داد.

در این نشست اختصاص ۳۷ میلیارد یورو برای سرمایه گذاری به مبارزه با کرونا ویروس با ۶۸۳ رای مثبت، تشکیل صندوق همیاری اتحادیه اروپا با سرمایه ۸۰۰ میلیونی با ۶۷۱ رای و به تعلیق گیری مقررات مجوز برنامه های پرواز کشورهای عضو اتحادیه اروپا با ۶۸۶ رای مورد تصویب قرار گرفت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان