arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۳ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹

افزایش تعداد قربانیان ویروس کرونا در جهان به بیش از 30 هزار نفر / حدود 650 هزار ابتلا به کرونا در جهان

آمارهای تجمیعی دولت‌ها در اقصی نقاط جهان نشان می‌دهد که شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان اینک از مرز ۳۰ هزار نفر گذشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمارهای تجمیعی پایگاه آماری Worldometers که با استناد به گزارش‌های رسمی دولت‌ها تنظیم شده، حاکی از این است که حوالی ساعت 10:50 شنبه شب به وقت تهران شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان به بیش از 30 هزار نفر رسیده است.

بر اساس آمارهای رسمی، ایتالیا بیشترین شمار مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا را در بین همه کشورهای جهان داشته است. آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا شنبه شب تعداد قربانیان ویروس کرونا در این کشور را 10023 نفر اعلام کرد که این رقم در مقایسه با روز گذشته 889 نفر افزایش نشان می‌دهد.

بعد از ایتالیا، یک کشور اروپایی دیگر یعنی اسپانیا از لحاظ شمار قربانیان ویروس کرونا در رتبه دوم جهان قرار گرفته است. تاکنون بیش از 5800 نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) جان خود را از دست داده‌اند.

چین که همچنان در رسانه‌های غربی به‌عنوان مبدأ شیوع ویروس کرونا شناخته می‌شود، تاکنون 3295 مورد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسانده و از این لحاظ در رتبه سوم جهان قرار دارد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان نیز بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده از سوی دولت‌ها، حدود 650 هزار نفر برآورد می‌شود که در این میان آمریکا با ثبت 116 هزار مورد ابتلا به کرونا، تنها کشوری است که شمار مبتلایان به کرونا در آن به بیش از 100 هزار نفر رسیده است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان