arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۹

بن‌بست برگزاری آنلاین جلسات مجلس/ نمایندگان دلسرد شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی برگزاری آنلاین دو جلسه مجلس بر بستر پلتفرم ایرانسل ناکام مانده و رئیس مجلس خبر از سرگیری جلسات حضوری داده که وزیر بهداشت در نامه ای خواستار لغو تمام جلسات علنی و غیرعلنی شده است.

به گزارش خبرگزاری موج، از همان ابتدای اسفند ماه که شیوع کرونا در ایران گسترش یافت و معلوم شد که بیش از 20 نفر از نمایندگان مجلس مبتلا به ویروس کوید 19 شده اند طبق تصمیم ستاد مقابله با کرونا جلسات علنی و غیرعلنی مجلس تعطیل شد.

ایرانسل هم در همان زمان اعلام آمادگی کرد که می تواند زمینه برگزاری جلسات مجلس به صورت آنلاین را فراهم کند؛ لذا حول همین موضوع تبلیغات بسیاری کرد و مدیر عامل این اپراتور نیز در صفحات اجتماعی خود این اقدام را کاری بزرگ به حساب آورد اما در عمل دو جلسه مجلس به صورت آنلاین برگزار شد که در نخستین جلسه تنها 70 نماینده و جلسه دوم 90 نماینده حضور یافتند که حد نصاب کافی برای رسمیت بخشیدن به جلسات مجلس نبود.

در واقع طبق قانون جلسات علنی، باید 192 نفر از نمایندگان در جلسه حضور می یافتند تا جلسه رسمیت پیدا می کرد؛ از این رو اقدام ایرانسل عملا دستاوردی نداشت و رئیس مجلس خواستار برگزاری جلسات حضوری شد.

این درخواست در حالی مطرح شد که وزیر بهداشت به عنوان مسئول ستاد مقابله با کرونا در نامه ای اعلام کرد تمام جلسات علنی و غیرعلنی مجلس باید تعطیل شود.

حمیده زرآبادی عضو کمیته ارتباطات مجلس پس از پایان جلسه دوم آنلاین گفته بود که «در این جلسه برخی اشکالات گذشته برای نمایندگان برطرف شده، اما تنها منجر به حضور 20 نفر از نمایندگان شده بود.»

حال سوال این است که آیا ضعف زیرساخت های ارتباطی اپراتور دوم مانع از اجرای مناسب جلسات غیرعلنی بوده یا نمایندگان علاقه چندانی به حضور در جلسات آنلاین نداشته اند؟

با توجه به اینکه حضور در جلسات وظیفه نمایندگان بوده و از طرف دیگر این تصمیم می توانست مانع از ابتلای آن ها به ویروس کوید 19 شود به نظر می رسد انگیزه کافی برای حضور در جلسات آنلاین داشته اند، از این رو به نظر می رسد که این جلسات با کیفیت پلتفرم مناسبی برگزاری نشده است.

با توجه به اینکه تمامی ارکان کشور درصدد هستند تا گامی در راستای مقابله با شیوع کرونا بردارند، چرا که در شرایط کنونی هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه به زودی این بیماری از کشور رخت بر می بندد وجود ندارد و چه بسا کشور مجبور شود بسیاری از فعالیت های و حتی تدریس کلاس های دانشگاه و ... را بر بستر اینترنت برگزار کند، انتظار راهی جایگزین برای حفظ سلامت نمایندگان مردم در مجلس می رود.

 

نظرات بینندگان