arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۹ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
وب سایت مجمع جهانی اقتصاد:

چگونه ویروس کرونا نحوه آموزش نسل‌های بعدی را تغییر می‌دهد؟ / جامعه آینده باید خلاق تر و دارای هوش هیجانی بالایی باشد

پورنیما لوترا، بنیانگذار و مشاور اصلی TalentED Consultancy ApS و استاد دانشکده بازرگانی کپنهاگ و سندی مکنزی مدیر، آموزشگاه بین المللی کپنهاگ معتقدند ویروس کرونا نه تنها شیوه‌های تدریس را در زمان حاضر متحول کرده است، بلکه می‌تواند به زودی شرایط تدریس و تحصیل طی سال‌های آتی را نیز متحول کند. آن‌ها در مقاله‌ای مشترک که در وب سایت مجمع جهانی اقتصاد منتشر شده است می‌نویسند: از زمان پایان جنگ جهانی دوم تا کنون بسیاری از کشور‌های جهان شاهد تشکیل کلاس‌های منظم مدارس و مؤسسات آموزشی هستند. اما در شرایط فعلی و با شیوع ویروس کرونا، مدارس از حالت عادی خود خارج شده اند و کلاس‌های درس به سختی تشکیل می‌شوند. اکنون پرسش مهم این است که این موضوع در طولانی مدت چه تاثیری در آموزش دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پورنیما لوترا، بنیانگذار و مشاور اصلی TalentED Consultancy ApS و استاد دانشکده بازرگانی کپنهاگ و سندی مکنزی مدیر، آموزشگاه بین المللی کپنهاگ معتقدند ویروس کرونا نه تنها شیوه‌های تدریس را در زمان حاضر متحول کرده است، بلکه می‌تواند به زودی شرایط تدریس و تحصیل طی سال‌های آتی را نیز متحول کند. آن‌ها در مقاله‌ای مشترک که در وب سایت مجمع جهانی اقتصاد منتشر شده است می‌نویسند: از زمان پایان جنگ جهانی دوم تا کنون بسیاری از کشور‌های جهان شاهد تشکیل کلاس‌های منظم مدارس و مؤسسات آموزشی هستند. اما در شرایط فعلی و با شیوع ویروس کرونا، مدارس از حالت عادی خود خارج شده اند و کلاس‌های درس به سختی تشکیل می‌شوند. اکنون پرسش مهم این است که این موضوع در طولانی مدت چه تاثیری در آموزش دارد؟
به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، در ادامه این مقاله می‌خوانیم: مدتی است که معلمان سراسر جهان در مورد لزوم تجدید نظر در مورد نحوه آموزش نسل‌های آینده صحبت می‌کنند. اما اکنون زمانی حساس برای فکر کردن به این موضوع است که قرار است دانشجویان خود را برای چه چیزی آماده کنیم؛ بنابراین، همانگونه که مربیان شیوه‌های جدید برقراری ارتباط با دانش آموزان خود از راه دور را مورد آزمایش قرار می‌دهند، زمان مناسبی است که بررسی شود این آموزش از راه دور چگونه می‌تواند تاثیری مخرب بر نسل‌های بعدی داشته باشد و برای پیشگیری از اثرات منفی چه باید کرد.
امروزه اکثر دانش آموزان در موسسات آموزشی ما از نسل مشهور به نسل پیشرو هستند، نسلی که در دنیایی واقعاً جهانی شده رشد کرده است. این نسل که بزرگ‌ترین آن‌ها اکنون ۲۵ سال سن دارد، به احتمال زیاد می‌تواند در نتیجه یک بیماری عالم گیر جهانی، تحصیلات خود را به لطف فناوری تکمیل کند. اگرچه هم اکنون بسیاری از امتحانات لغو شده، رویداد‌های ورزشی و حتی فارغ التحصیلی‌ها نیز با مشکل مواجه است، اما این نسل می‌تواند از طریق شبکه‌های اجتماعی و دنیای مجازی از پس مشکلات بر بیاید.
این نسل قدرت همکاری مشترک برای حل بزرگترین چالش‌های جهان را می‌داند و تغییر اوضاع و سلامت روان در صدر برنامه‌های خود قرار می‌دهد. اما نسل پس از این نسل، فرزندان هزاره‌ها و از نژادپرست‌ترین نسل‌ها در سراسر جهان هستند. نسلی که در آن فناوری صرفاً با هدف گسترش آگاهی و هویت خود استفاده می‌شود و شبکه‌های اجتماعی راهی برای لذت بردن از زندگی هستند. این پیش دبستانی‌های جوان همچنین نسلی با سنتی‌ترین ساختار‌های خانوادگی هستند که به شدت با والدین خود در تضادند. والدین این نسل به "والدین بولدوزر" مشهورند و همه موانع را از سر راه فرزندان خود بر می‌دارند. این نسل احتمالاً از تأثیر عالم گیری جهانی بر آموزش خود غافل هستند.

چگونه ویروس کرونا نحوه آموزش نسل‌های آینده را تغییر می‌دهد؟
در بحبوحه بحران COVID-۱۹، ما یقین داریم که مربیان و مدرسان آموزشی هم مانند ما در این فکر هستند که چه چیزی را برای آمادگی دانش آموزان خود در آینده باید بدانیم. بحران COVID-۱۹ ممکن است جهان و چشم انداز جهانی ما را تغییر دهد. همچنین ممکن است به ما بیاموزد که چگونه آموزش و پرورش باید تغییر کند تا بتواند دانش آموزان جوان ما را برای آنچه در آینده ممکن است بهتر بسازد آماده کند. این تغییرات شامل چه مواردی خواهد بود؟

آموزش شهروندان در دنیایی بهم پیوسته
COVID-۱۹ یک بیماری عالم گیر است که نشان می‌دهد ما در سطح جهانی تا چه اندازه به هم پیوسته ایم و دیگر چیزی به عنوان موضوعات انفرادی و اقدامات منزوی وجود ندارد. مردم در دهه‌های آینده باید این ارتباط متقابل را درک کنند و از مرز‌ها عبور کرده و اختلافات خود را حل کنند تا روی مشکلات به شکل مشترک و جهانی کار کنند.
تعریف مجدد از نقش مربی
تصور یک مدرس به عنوان مربی عده‌ای دانش آموز در قرن جدیدد در حال تغییر است. این روز‌ها برای اینکه دانش آموزان بتوانند به دانش دسترسی پیدا کنند و حتی یک مهارت فنی نیز بیاموزند، با چند کلیک روی تلفن‌ها، تبلت‌ها و رایانه‌های خود به آموزش دست پیدا می‌کنند و در نتیجه باید تعریف مربی را تغییر دهیم. این ممکن است بدان معنی باشد که نقش مربیان باید به سمت تسهیل در پیشرفت جوانان به عنوان اعضای کمکی جامعه حرکت کند. مقاومت و سازگاری برای نسل‌های بعدی بسیار مهم است.
آموزش مهارت‌های زندگی مورد نیاز آینده
در این محیط جهانی همه چیز در حال تغییر است و جوانان به انعطاف پذیری و سازگاری نیاز دارند؛ بنابراین مهارت‌هایی که کارفرمایان به دنبال آن خواهند بود، در کنار همدلی و هوش هیجانی، خلاقیت، ارتباط و همکاری خواهد بود و هر فردی که قادر به کار در خطوط جمعیتی باشد، می‌تواند در یک تیم بزرگ موثر و تاثیر گذار در نظر گرفته شود.
فناوری برای ارائه آموزش
بیماری عالم گیر COVID-۱۹ باعث شده است که مؤسسات آموزشی در سراسر جهان مجبور شوند به طور ناگهانی تعطیل شده و از مجموعه ابزار‌های فناوری موجود برای ایجاد محتوا و یادگیری از راه دور برای دانش آموزان در همه بخش‌ها استفاده کنند. آموزگاران در سراسر جهان، امکانات جدیدی را برای انجام کار‌هایی متفاوت و با انعطاف پذیری بیشتر تجربه می‌کنند که منجر به مزایای بالقوه دسترسی به آموزش برای دانش آموزان در سراسر جهان می‌شود.

نظرات بینندگان