arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا:

موج جدید کرونا، پاییز امسال آمریکا را هدف می‌گیرد

رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا اعلام کرد که پاییز امسال موج جدیدی از ویروس کرونا، ایالات متحده آمریکا را هدف قرار می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بنا به گفته «آنتونی فوچی» رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی، مقام‌های آمریکایی که پاییز سال جاری میلادی (2020)، موج جدیدی از ویروس کرونا، این کشور را هدف قرار دهد.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی تاس، وی در جمع خبرنگاران در یک کنفرانس خبری با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید گفت: «در حقیقت، من پیش‌بینی می کنم که چنین چیزی به واسطه قابلیت انتقال (ویروس کرونا) رخ بدهد البته اگر پاییز امسال بازگردید، اوضاع (از نظر تسلط برای مقابله با کرونا) کاملاً متفاوت از آن چیزی خواهد بود که ابتدای امسال با آن (شیوع کرونا) مواجه شدیم».

وی در این خصوص توضیح داد: «توانمندی ما برای خارج شدن و تست دادن، تشخیص بیماری، قرنطینه و ردگیری (بیماران) بهتر از چند ماه قبل خواهد بود».

آمریکا در حال حاضر با 164 هزار و 266 فرد آلوده به کرونا و سه هزار و 170 مورد فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس ناشناخته در صدر کشورهای مبتلا به این ویروس قرار گرفته است.

با اینحال ترامپ در جدیدترین کنفرانس خبری خود مدعی شده است که ایالات متحده برای موج دوم این بیماری آمادگی دارد و در این خصوص گفت: «امیدوارم که چنین چیزی (موج دوم شیوع کرونا) رخ نداد اما ما قطعاً آمادگی داریم».

پیش از این نیز رسانه‌های آمریکایی بر اساس یک مدل پیش‌بینی، گزارش کردند که تا ماه آگوست (اواسط مردادماه و اوایل شهریور ماه)، 82 هزار نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست خواهند داد.

شیوع کرونا در حالی در آمریکا به یک مسئله بغرنج تبدیل شده است که علیرغم تسریع شیوع این ویروس ناشناخته، این کشور با کمبود تجهیزات پزشکی از جمله ماسک و دارو روبرو شده است.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز اخیراً اوایل هفته جاری ضمن انتقاد از عملکرد دولت ترامپ در خصوص کمبود تجهیزات گفت: «تکذیب [شیوع کرونا] توسط رئیس‌جمهور مرگ‌آور بود. تعلل او در رساندن تجهیزات به نقاطی که به آن احتیاج دارند مرگ‌آور بود. همچنان که رئیس‌جمهور دست روی دست می‌گذارد مردم جانشان را از دست می‌دهند.»

وی افزود: «ما هنوز دستگاه‌های تست کافی نداریم. ما هنوز تجهیزات محافظتی برای کارکنان بخش بهداشت که جانشان را برای نجات دیگران به خطر می‌اندازند نداریم.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان