arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۹

لهستان محدودیت‌های بیشتری برای مقابله با کرونا وضع کرد / پارک ها، سواحل و اماکن عمومی لهستان تعطیل شدند

نخست‌وزیر لهستان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که این کشور محدودیت‌های بیشتری برای مهار شیوع «ویروس کرونا» اعمال می‌کند که شامل بسته‌شدن پارک‌ها، سواحل و دیگر اماکن عمومی است. محدودیت‌های جدید به مدت دستکم دو هفته در لهستان ادامه خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری «رویترز» از ورشو، «ماتئوس موراویکی» در یک کنفرانس خبری گفت: اینکه بتوانیم به وضعیت نیمه عادی بازگردیم، بستگی به این دارد که از مقررات درنظر گرفته شده پیروی کنیم.

وی تاکید کرد که محدودیت‌های جدید به مدت دستکم دو هفته در لهستان ادامه خواهد داشت.

نخست وزیر لهستان افزود که مغازه‌ها در ساعات خاصی از روز به سالمندان خدمات ارائه می‌دهند و افراد کم سن و سال اجازه ندارند بدون همراهی بزرگسالان خود در خیابان‌ها باشند.

این تمهیدات جدید افزون بر تصمیماتی است که دولت لهستان پیشتر در ماه جاری برای جلوگیری از شیوع کرونا در این کشور اتخاذ کرده بود.

در حال حاضر، تجمع بیش از دو نفر به استثنای خانواده‌ها در لهستان ممنوع است. همچنین به شهروندان توصیه شده است به جز در موارد ضروری، از منزل خارج نشوند.

براساس اعلام وزارت بهداشت لهستان، تا امروز ، آزمایش کرونا ۲ هزار و ۱۳۲ نفر از ۳۸ میلیون نفر جمعیت این کشور مثبت بوده و 31 نفر از مبتلایان نیز جان باخته‌اند.

اروپا به دلیل شیوع کرونا با روزهای سخت روبه‌رو است. ایتالیا با ابتلای ۱۰۱ هزار ۷۳۹ نفر به کووید – ۱۹ بالاترین آمار مبتلایان در میان کشورهای اروپایی را دارد.

اسپانیا نیز با ۹۴ هزار و ۴۱۷ مورد ابتلا به کرونا، جایگاه دوم را در بین کشورهای اروپایی به خود اختصاص داده است.

جایگاه سوم شیوع این ویروس در اروپا به آلمان می رسد کشوری که ۶۷ هزار و ۵۱ نفر تاکنون به این بیماری مبتلا شده‌اند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ماه ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان