arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۹ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۹

با شروع طرح فاصله گذاری اجتماعی، ۱۲۷۶ خودرو از ورودی‌های تهران برگشت داده شده است / ۳۳۹ واحد صنفی متخلف پلمپ شدند / پذیرش اتباع بیگانه مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های دولتی رایگان است

استاندار تهران گفت: طی روز چهارم از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی یک هزار و ۲۷۶ خودرو برگشت داده و ۳۳۹ واحد صنفی متخلف پلمب شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران, انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور افزود: روز گذشته ۸۵۶ خودرو در محورهای تهران شمال، آزادراه تهران قم و جاده قدیم قم برگشت داده شده و ۳۴ خودرو جریمه شدند.

وی یادآورشد: طی روز گذشته یک خودروی توقیفی داشتیم به علاوه در محور فیروزکوه و دماوند ۱۳۰ خودرو جریمه شدند و ۴۲۰ خودرو بازگردانده شدند.

محسنی بندپی اظهارداشت: قابل پیش‌بینی است که این طرح اثربخشی مطلوبی خواهد داشت البته با توجه به اینکه بر اساس گزارش وزیر راه و شهرسازی ۲۹۸ هزار ماشین پلاک تهران هنوز در شهرستان های استان های دیگر هستند و برای برگشت این افراد باید پایش، رصد و اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

استاندار تهران با اشاره ضرورت در خانه ماندن در روز سیزده فروردین گفت: فاصله گذاری اجتماعی از ابتدا در مواردی مثل تعطیلی نماز جمعه، مدارس، دانشگاه‌ها، مسابقات ورزشی و غیره دنبال شد که البته کافی نبود و نیاز به اقدامات تکمیلی وجود داشت بر این اساس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یا به عبارت بهتر فاصله گذاری فیزیکی دنبال شد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای طرح این است تا چرخه بیولوژیکی ویروس را در سطح جامعه به صفر برسانیم که در خانه ماندن، رعایت نکات بهداشتی و نبودن در مراکز، تجمعات و سفر برابر با محو این بیماری است.

محسنی بندپی خاطر نشان کرد: این طرح از جامعیت و ویژگی‌های علمی برخوردار است چراکه فاصله گذاری اجتماعی چرخه بیولوژیک ویروس را به حداقل می رساند و با توجه به رصدی که صورت گرفته قابل پیش‌بینی است که طرح مطلوب و اثرگذاری موثری داشته باشد.

استاندار تهران با بیان اینکه با موافقت رئیس جمهور این طرح تا ۲۰ فروردین تداوم دارد گفت: هر روز پایش و رصد صورت می‌گیرد، منتها برخی افراد هنوز متقاضی سفر و برخی مغازه های غیرضروری نیز مشغول فعالیت هستند که باید اعمال قانون در این طرح با جدیت دنبال شود.

وی تاکید کرد: در ۱۳ فروردین طبق سنت هر سال مردم در بیرون از منزل حضور دارند منتها امسال در راستای جلوگیری از شیوع کرونا باید در خانه بمانیم تا هم بیمار نشویم و هم افراد دیگری را بیمار نکنیم.

محسنی بندپی افزود: طبق توصیه های علمی و اعلام سازمان بهداشت جهانی این ویروس تا به امروز واکسن و داروی قطعی ندارد البته برخی داروها برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود دارد اما اثربخش ترین اقدام در جلوگیری از انتشار ویروس، "در خانه ماندن" است.

استاندار تهران بیان کرد: فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و شرق و غرب اعلام کردند با کسانی که بخواهند روز سیزده فروردین در طبیعت و رودخانه ها یا پارک ها باشند برخورد قانونی می شود و توصیه می کنیم که افراد حتما در خانه بمانند.

توقف طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و کودکان کار جهت جلوگیری از شیوع کرونا

محسنی بندپی در ادامه در مورد وضعیت معتادان متجاهر و کودکان کار تصریح کرد: در مورد معتادان متجاهر که تاکنون پذیرش و جمع‌آوری شدند، دستورالعمل های بهداشتی اجرایی می‌شود، اما طرح جمع آوری معتادان متجاهر و همچنین طرح جمع‌آوری کودکان کار جهت جلوگیری از شیوع کرونا متوقف شده است.

پذیرش رایگان بیماران کرونایی اتباع خارجی

وی همچنین اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد ملی همه اتباع خارجی که در کشور زندگی می کنند چنانچه دچار بیماری کرونا شوند، پذیرش آنها در بیمارستان های دولتی رایگان خواهد بود.

استاندار تهران در مورد بیمارانی که بیمه ندارند گفت: ۹۰ درصد هزینه های درمان بیماران کرونایی توسط بیمه و ۱۰ درصد توسط افراد پرداخت می شود اما افرادی که بیمه ندارند طبق دستور رئیس جمهور مقرر شده که به آنها کمک شود تا تخفیفات ویژه برای آنها در نظر گرفته شود یا هزینه ها به حساب دولت صورت گیرد تا بعدها به سازمان بیمه پرداخت شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان