arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹

کوچ زمین خواران به کویر / ۲۵ مورد تصرف زمین در یزد

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از عملکرد این یگان در نیمه اول تعطیلات (۲۵ اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۲ فروردین ۱۳۹۹) خبر داد و گفت: در این مدت ۱۰۶ مورد تعرض به اراضی ملی صورت گرفته که البته همه ۱۰۶ مورد رفع تصرف شده است. نکته قابل توجه اینکه استان یزد با ۲۵ مورد بیشترین آمار هجوم زمین خواران را داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اگر در گذشته معمولاً مناطق ساحلی و جنگلی شمال و مناطق ییلاقی خوش آب و هوا همچون لواسان و دماوند، هدف زمین خواری بود، آمار رفع تعرض در نوروز امسال نشان می‌دهد که متعرضان منافع ملی به مناطق کویری ایران هجوم آورده‌اند.

آنطور که فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از عملکرد این یگان در نیمه اول تعطیلات (۲۵ اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۲ فروردین ۱۳۹۹) خبر داده، در این مدت ۱۰۶ مورد تعرض به اراضی ملی صورت گرفته که البته همه ۱۰۶ مورد رفع تصرف شده است. نکته قابل توجه اینکه استان یزد با ۲۵ مورد بیشترین آمار هجوم زمین خواران را داشته است.

سرهنگ جواد خردمند اعلام کرد: در مجموع در نیمه اول تعطیلات نوروزی که تا ۱۲ فروردین به طول انجامید در مجموع ۳۹۴۰ مورد گشت که ۲۶۸۵ گشت آن خودرویی و ۱۲۵۵ مورد آن گشت موتوری بود در اقصی نقاط کشور به حفاظت از اراضی ملی و گشت زنی پرداختند.

خردمند همچنین از وقوع ۱۰۶ مورد تعرض به اراضی ملی و رفع هر ۱۰۶ مورد تعرض در نیمه اول تعطیلات نوروز ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: رفع تعرض به اراضی ملی در نیمه اول تعطیلات در مساحت ۵۸۰ هزار و ۶۹۳ مترمربع رخ داد که همگی آنها رفع تعرض شد.

به گفته وی، در طی این مدت دو فقره دستگیری، ۲۱ فقره تشکیل پرونده و یک فقره اجرای حکم در ۲۰۰ مترمربع انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن همچنین در خصوص بیشترین تعرض به اراضی ملی و همچنین عدم ثبت تعرض به اراضی ملی در ایام تعطیلات نوروز ۱۳۹۹ توضیح داد: بیشترین وقوع تعرض در این مدت مربوط به استان یزد با ۲۵ مورد در زمین‌هایی به مساحت ۲۶ هزار و ۲۷۴ متر مربع بوده است.

به گفته خردمند، در هشت استان اردبیل، خراسان جنوبی، سمنان، قم، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و لارستان هیچ تعرضی به اراضی ملی در تعطیلات نوروز ۱۳۹۹ ثبت نشد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان