arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۹۶۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۷ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۹

وزارت صنعت: نامه قائم مقام این وزارتخانه به معنی بازگشایی واحدهای صنفی نیست

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد، نامه قائم مقام وزیر صنعت به سازمان‌های استانی براساس دستور رییس جمهوری برای تولید اقلام مربوط به مبارزه با کرونا و کالاهای مورد نیاز مردم بوده و به معنی بازگشایی واحدهای صنفی و کسبه نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش وزارت صنعت،معدن و تجارت، نامه قائم مقام این وزارتخانه به سازمان‌های استانی براساس دستور رئیس جمهور برای تامین اقلام مربوط به مبارزه با کرونا و کالاهای مورد نیاز مردم بوده و به تولید اقلام مربوط به مبارزه با کرونا و کالاهای مورد نیاز مردم بوده است و به معنی بازگشایی واحدهای صنفی و کسب‌وکارها نیست.

امروز نامه‌ای از قائم مقام وزیر صنعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که «حسین مدرس خیابانی»در این نامه خطاب به سازمان‌های صنعت استان‌ها با موضوع «عدم وقفه در کار تولید کشور» نوشته است:

اصل کار و تولید کشور آن هم در سالی که به نام سال «جهش تولید» نامگذاری شده، تعطیل‌پذیر نیست و موضع رسمی وزارت صنعت و ستاد کرونای این وزارتخانه جلوگیری از ایجاد هر گونه وقفه در کلیه واحدهای تولیدی کشور در همه بخش‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی است لذا این امر مهم با دقت‌نظر کافی و تنظیم صورت‌نامه‌های بهداشتی درجهت سلامت کارگران و کارکنان واحدهای تولیدی مورد اقدام و کنترل واقع شود و حمایت‌های لازم در تداوم فعالیت این واحدها معمول داشته و از هرگونه تعطیلی ممانعت به عمل آورند.

وزارت صنعت: نامه قائم مقام این وزارتخانه به معنی بازگشایی واحدهای صنفی نیست

در واکنش به این نامه که بازگشایی واحدهای صنفی تلقی می‌شد، «سعید نمکی» وزیر بهداشت در نامه‌ای به رییس جمهوری نسبت به دستورالعمل ابلاغی وزارت صنعت برای بازگشایی مشاغل و مراکز کسب و کار هشدار داد و نوشت: «اخیرا بدون اطلاع ستاد، نامه‌ای توسط قائم‌مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی به استان‌ها ابلاغ شده که عملا دستورالعمل اداری برای بازگشایی کسب و کار تلقی می‌شود و این شیوه با نقش، مسوولیت و جایگاه ستاد ملی مقابله با کرونا مغایرت دارد.

وزیر بهداشت یادآور شده است: ضمن اعتقاد راسخ اینجانب، وزیر کشور و دیگر همکاران به کمک هرچه زودتر به کاهش اثرات اپیدمیولوژیک کرونا بر اقتصاد کشور و تدوین پروتکل برای بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی با اولویت ویژه، قویا اعلام می‌کنیم که هرگونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیردولتی، فرهنگی، مذهبی و غیره که مورد تایید نباشد، شعله‌هایش به سرعت دامن نظام سلامت و متعاقب آن اقتصاد کشور را خواهد گرفت.»

در واکنش به نامه وزیر بهداشت به رئیس جمهور، وزارت صنعت امروز اعلام کرد: نامه قائم مقام وزیر صنعت به استان‌ها درباره تداوم تولید در واحدهای تولیدی به منظور تامین نیازهای بهداشتی و درمانی مراکز درمانی و تأمین کالاهای اساسی و مصرفی مردم بوده است و به معنی بازگشایی واحدهای صنفی نیست.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
0
0
در دستورالعمل وزارت صنعت مثلا پیتزا فروشی ها هم مجاز اعلام شده اند .آیا برای تامین کالاهای مورد نیاز برای مقابله با کرونا پیتزا هم مهمه ؟؟؟یک بام و چند هوا !!
محمد
|
United Arab Emirates
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
0
0
واقعا که این نامه شاهکار اداری بوده و آب پاکی بر بیش از یک ماه قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی است.!! متاسفانه در آینده این نامه در موارد اختلاف بعنوان نظر رسمی دولت و وزارت سنایع، میتواند مرجع و مورد استناد سازمان تأمین اجتماعی و ادارات کار و شوراهای حل اختلاف و سازمانهای مالیاتی شهرها و .پیمانکاران و کارفرمایان و زنجیره تامین... قرار گیرد. و در حقیقت با این نامه دولت دست خودش و بسیاری از شرکتها و تولید کنندگان را در مقابل دعاوی متعدد از جمله فورس ماژور بسته و تیر خلاص را بخصوص به تولید کنندگان زده است. و در اصل این نامه به ضرر کار و تولید است زیرا که میتواند مستند بسیاری از دعاوی بر علیه تولید کنندگان و حتی صنوف مختلف، فی المثل بر علیه مراکز خدمات پس از فروش و...قرار گیرد. بعید است که مرجع صدور نامه ای در جایگاه قایم مقام وزیر، غافل از بدیهی ترین تبعات چنین ابلاغاتی باشد!!؟؟
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
0
0
باسلام متن بخشنامه قائم مقام تصریح در بازگشایی و رعایت دستورالعمل ستاد کرونا وزارت صمت(عذر بدتر ازگناه)ستاد داستان یعنی چی واقعا این آقایان سواد اداری ندارند یا ملت را....حساب میکنند. ستادملی کرونا تنها مرجع وفرمانده راهبردی کشور درراشرایط خاص است .اشتباه کردید صادقان قبول بفرمایید بنوسید مطابق پرتکل دستورالعمل ستاد ملی...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
0
0
مسلما خودسرانه نبوده و با چراغ سبز روحانی بوده و عملا هم از یکشنبه مصوبه در میکنه و تعطیلات را پایان میده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
0
0
استیضاح وزیر صنعت معدن ورا خواستاریم از مجلس میخواهیم دخالت کند
نظرات بینندگان