arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۲۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹

نخست وزیر اسپانیا با کمک سعدی، مردم را به همدلی در مقابل کرونا دعوت کرد

«پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا روز شنبه در سخنرانی تلویزیونی خود خطاب به ملت اسپانیا، به اشعار سعدی در ورودی سازمان ملل اشاره کرد و گفت :بنی آدم اعضای یکدیگرند و به همین دلیل خواهان همدلی و اتحاد ملت اسپانیا با همدیگر هستم .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سانچز که برای اعلام تمدید دو هفته بیشتر قرنطینه برای مردم اسپانیا از کاخ نخست وزیری لا مونکلوآ سخن می گفت ، افزود: اجازه دهید که از اشعار سعدی شاعر بزرگ ایران که شعر او در ورودی سازمان ملل نوشته شده و بهترین مثال برای همدلی، همبستگی و اتحاد بشریت می‌ باشد استفاده کنم

وی با زمزمه شعر کامل سعدی شاعر ایرانی یادآورشد که ما باید به سوی یک اتحاد منسجم تر برویم ، جامعه ما این کار را چهار دهه پیش انجام داد .اما اکنون نیاز به اتحاد اروپا برای مقابله با بدهی ها و ضرر و زیان هایی‌ که بیماری کرونا به وجود آورده هستیم .اروپا این بار نباید ما را مایوس کند .

نخست وزیر اسپانیا تاکید کرد که بشریت به اجماع یک بدن را تشکیل می‌ دهد که هر یک از آنها عضوی از این بدن هستند و در اتحاد و همبستگی موجب می‌ شوند که این بدن کار کند .

سانچز افزود :ما تاکنون تلاش کردیم تا که تاثیرات اقتصادی و اجتماعی بدون سابقه ناشی‌ از بیماری را کم کنیم .در این بازسازی باید از آسیب پذیرترین افراد محافظت کنیم .در این فوریت هیچ کس عقب نخواهد ماند .قدرت ما از اتحاد بین تجار ، دولت و قلمروهای مختلف کشور خواهد آمد .

نخست وزیر اسپانیا ادامه داد که بشریت به اجماع به دنبال یک واکسن است اما تا آن موقع باید اقدام های بهداشتی ، تشخیص و ابتکار عمل این بیماری همه گیر را ادامه دهیم .

سانچز در حالی‌ سخن می گفت که بر اساس آخرین آمار دولت مادرید، تا امروز شمار کل مبتلایان در اسپانیا ۱۲۴ هزار و ۷۳۶ نفر و فوتی ها ۱۱ هزار و ۷۴۴ نفر است .

سانچز اعلام کرد که وضعیت فوق العاده و قرنطینه با تمدید دو هفته ای تا روز ۲۶ آوریل (۷ اردیبهشت )، ادامه خواهد داشت .

اسپانیا با گسترش شیوع کرونا ، از روز ۱۳ مارس (۲۳ اسفند )،وضعیت فوق العاده اعلام کرده و مردم کشور باید تا روز ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین )، در قرنطینه و در در خانه های خود بمانند .

اسپانیا، با ۴۶.۷ میلیون نفر جمعیت خروج شهروندان از خانه را به جز برای خرید مایحتاج ضروری، دارو یا رفتن سر کار(مشاغل ضروری )، منع کرد، دستور بستن تمامی اماکن غیرضروری مورد استفاده را صادرکرد ، افزون بر اینکه محدودیت های گسترده ای بر تردد شهروندان اجرا کرده است

اسپانیا در این باره اعلام کرد که رستوران ها، کافه ها، سینماها، باشگاه های شبانه و همچنین کسب و کارهای غیرضروری تعطیل شوند علاوه بر اینکه از مردم خواست سفرها را به خصوص میان شهرها کاهش دهند.

این کشور تمامی موزه ها، مراکز فرهنگی و ورزشگاه ها را بست ، رستوران ها و کافه ها فقط می توانند برای تحویل غذا در خانه مشتریان فعالیت کنند، مراکز ضروری مثل بانک ها و پمپ بنزین ها باز هستند و کلیه مقاطع تحصیلی‌ و آموزشی چند روز قبل از اعلام وضعیت فوق العاده تعطیل شدند .

این تدابیر شامل امور ضروری مانند فروشگاه های مواد غذایی، داروخانه ها، بانک ها، فروشگاه های عرضه تنباکو و پمپ بنزین ها نیستند .

اسپانیا اجازه ورود خودروها از مرز فرانسه و پرتغال را نمی‌دهد و فقط شهروندان اسپانیا و کسانی که در کشورهای همسایه کار می‌کنند، حق عبور از مرز را دارند.

شیوع کرونا و محدودیت مرزی بر حرکت قطارها در اسپانیا اثر گذاشته و این کشور پرواز افرادی که متعلق به منطقه شنگن نباشند را به خاک خود ممنوع کرده است .

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
5
5
آقا چرا این شعر رو اشتباه منویسین؟
بنی آدم اعضای " یک پیکرند". که در آفرینش ز یک گوهرند.
بنی آدم اعضای یکدیگر نیستند! لطفا اصلاح بفرمایید.
من من
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
3
4
شعر سعدی در سردر سازمان ملل وجود نداره..
تنها یک فرش منقش به شعر توسط ظریف یک دهه قبل اهدا و در یک سالن نصب شده.. همین
نظرات بینندگان