arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۹ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹

پیش بینی تشدید بارش ها از امروز / هشدار هواشناسی درباره افزایش ارتفاع موج در خزر

سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش باران، وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در برخی مناطق کشور هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش باران، وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در برخی مناطق کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی از تقویت سامانه بارشی در کشور از امروز ۱۷ فروردین خبر و هشدار داد در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی امکان وقوع صاعقه و تگرگ، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلاب، آبگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی محورهای مواصلاتی وجود دارد. از این‌رو توصیه می‌شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات و سفرهای غیرضروری خودداری شود.

سازمان هواشناسی در هشداری دیگر نیز از متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج حداکثر تا ۱.۵ متر در مناطق مرکزی و شرقی دریای خزر از امروز خبر داده است. بر این اساس طی روز دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه با افزایش ارتفاع موج حداکثر تا ۲.۵ متر در ساحل دریای خزر مواجه خواهیم بود.

سازمان هواشناسی هشدار داد که طی چهار روز آینده طوفانی و متلاطم شدن دریا دور از انتظار نیست از این‌رو از هرگونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی ممانعت و فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل محدود شود. محدود کردن حضور افراد در مجاورت خط ساحلی از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

از بعد ازظهر امروز تا روز دوشنبه افزایش ارتفاع موج حداکثر تا ۱.۵ متر و متلاطم شدن دریا در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود. به همین دلیل باید از هر گونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی ممانعت و فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل با احتیاط انجام شود. حضور افراد در مجاورت خط ساحلی نیز باید محدود شود.

نظرات بینندگان