arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹

رییس یوفا: شاید بازی‌های باقی مانده لیگ قهرمانان هرگز برگزار نشوند

الکساندر شفرین به عنوان رییس یوفا اعلام کرد که احتمال برگزار نشدن بازی‌های باقی مانده لیگ قهرمانان و لیگ اروپا وجود دارد. شفرین گفت: اشتباه است اگر سلامتی بازیکنان، هواداران، داوران و ... به خطر بیفتد. ما به ورزش نیاز داریم چون انرژی دهنده است. اکنون مردم عصبی هستند و استرس دارند. فوتبال، صنعتی جدی است. این در حالی است که اکنون فوق استارها پزشکان و پرستاران هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

الکساندر شفرین به عنوان رییس یوفا اعلام کرد که احتمال برگزار نشدن بازی‌های باقی مانده لیگ قهرمانان و لیگ اروپا وجود دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، هر روز که می‌گذرد برنامه بازیکنان و باشگاه‌ها فشرده‌تر می‌شود و همچنان بحران ویروس کرونا در جهان ادامه دارد. در چنین شرایطی فوتبال در اروپا متوقف شده و یوفا در حال برسی تاریخ مناسب برای از سرگیری رقابت‌هاست و حتی به دنبال روش‌هایی است که بازی‌های باقی مانده در بهترین زمان ممکن به پایان برسند.

الکساندر شفرین، رئیس یوفا گفت: باید تا سوم آگوست، لیگ قهرمانان و لیگ اروپا به پایان برسند. در شرایط خیلی اضطراری قرار داریم و باید انعطاف پذیر باشیم. می‌توانیم در همان زمانی که رقابت‌های باشگاهی برگزار می‌شوند ادامه لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را برگزار کنیم‌. برنامه شروع مجدد لیگ قهرمانان و لیگ اروپا در ماه می، ژوئن یا جولای وجود دارد. حتی ممکن است نتوانیم دوباره بازی‌ها را از سر بگیریم. اگر دولت‌ها اجازه بازی به ما ندهند نمی‌توانیم کاری کنیم. بستگی به دولت هر کشور دارد. در سپتامبر یا اکتبر نمی‌توان بازی‌های باقی مانده را انجام داد.

برای کوتاه کردن بازی‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد. رییس یوفا در این رابطه اظهار کرد: می‌توانیم با روش کنونی بازی کنیم یا می‌توانیم از زمین بی طرف بهره ببریم (برای انجام تک بازی). همچنین می‌توانیم یک فینال هشت تیمی یا یک فینال چهار تیمی داشته باشیم. به احتمال فراوان بازی‌ها پشت درهای بسته برگزار می‌شوند.

شفرین در پایان گفت: اشتباه است اگر سلامتی بازیکنان، هواداران، داوران و ... به خطر بیفتد. ما به ورزش نیاز داریم چون انرژی دهنده است. اکنون مردم عصبی هستند و استرس دارند. فوتبال، صنعتی جدی است. این در حالی است که اکنون فوق استارها پزشکان و پرستاران هستند.

نظرات بینندگان