arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۲ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
نشریه وکس:

ایالات متحده آزمایش خون برای مصونیت در برابر کرونا را آغاز کرده است

آنتی بادی‌ها می‌توانند نشان دهند که آیا فرد به ویروس کرونا آلوده شده و بهبود یافته است یا خیر؛ بنابراین آنتی بادی‌ها می‌توانند به طور بالقوه زندگی عمومی افراد را تحت تاثیر قرار دهند. سخنگوی مراکز مدیریت و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متده (CDC) می‌گوید: مرکز ما برنامه بررسی آزمایش خونی را آغاز کرده است که کمک می‌کند شخص حتی در صورت شروع علائم در معرض کروناویروس قرار نگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آنتی بادی‌ها می‌توانند نشان دهند که آیا فرد به ویروس کرونا آلوده شده و بهبود یافته است یا خیر؛ بنابراین آنتی بادی‌ها می‌توانند به طور بالقوه زندگی عمومی افراد را تحت تاثیر قرار دهند. سخنگوی مراکز مدیریت و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متده (CDC) می‌گوید: مرکز ما برنامه بررسی آزمایش خونی را آغاز کرده است که کمک می‌کند شخص حتی در صورت شروع علائم در معرض کروناویروس قرار نگیرد.


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از وکس، این آزمون‌های سرولوژیکی با بررسی‌های مخاط بینی یا ترشحات حلقی متفاوت است. با تجزیه و تحلیل خون، محققان می‌توانند گزارش دهند که آیا فرد آنتی بادی خاصی را در خون خود ایجاد کرده است یا خیر و این موضوع در نهایت نشان می‌دهد که افراد به این ویروس آلوده شده و بهبود یافته اند.


اگر بتوان ثابت کرد فردی که مصونیت یافته می‌تواند برای دیگر افراد نیز مصونیت ایجاد کند، می‌توان جامعه را مجدداً به نیروی کار بازگرداند. در حالی که میلیون‌ها آمریکایی تحت دستور قرنطینه خانگی به منظور جلوگیری از گسترش Covid-۱۹ زندگی می‌کنند. این آزمایشات همچنین می‌تواند به جمع آوری داده‌های مربوط به میزان گسترش ویروس کمک کنند. در شرایط عدم وجود آزمایش گسترده تشخیصی، به بسیاری از افرادی که علائمی اندک را نشان داده اند، به سادگی گفته شده است که بدون داشتن تشخیص رسمی، در خانه بمانید، در حالی که بسیاری دیگر از افراد هرگز و به هیچ وجه علائم را نشان نمی‌دهند.


جو برزی، معاون مدیر پاسخ به بیماری عالم گیر کرونا در CDC، به خبرنگاران گفت: «ما تازه شروع به انجام آزمایش کرده ایم و خیلی سریع در مورد نتایج گزارش خواهیم داد. ما فکر می‌کنیم که مطالعات سرمی برای درک میزان واقعی عفونت در جامعه بسیار مهم خواهد بود.» براساس گزارش ها، تحقیقات این مراکز سه گروه را هدف قرار می‌دهد: افرادی که در نقاط داغ بیماری مانند نیویورک و سیاتل زندگی می‌کنند، اما بیماری آنان تشخیص داده نشده است. نمونه‌ای از افرادی که در سراسر کشور زندگی می‌کنند و کارمندان مراقبت‌های بهداشتی.


مرحله اول روی افرادی که در مناطق گرم زندگی می‌کنند، آغاز شده است، پس از آن که اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز اضطراری را برای آزمایش کیت‌ها در اول آوریل صادر کرد. این آزمایشات که توسط شرکت Cellex انجام شده است شامل نوعی بررسی است که می‌تواند در مدت زمان ۱۵ دقیقه مطالعه را انجام دهد. سایر تولید کنندگان آزمون نیز در حال کار هستند تا آزمون‌های خود را در ماه‌های آینده اجرا کنند. طبق اعلام STAT، مرحله دوم، از آزمون ملی، احتمالاً تابستان امسال آغاز می‌شود و هنوز هیچ بازه زمانی برای مرحله سوم و آزمون کارکنان بهداشت وجود ندارد.


حدود ۸۰ درصد موارد Covid-۱۹ تأیید شده با علائم خفیف تا متوسط، از جمله سرفه، تب و فرسودگی مطابقت دارد. طبق مطالعات، بسیاری از موارد به هیچ وجه علائمی نشان نخواهند داد. بر اساس بررسی‌های CDC شاید ۲۵ درصد موارد تشخیص داده نشوند؛ بنابراین افراد بدون علامت می‌توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند و آن‌ها را در معرض عوارض جدی قرار دهند. اما از آنجا که تهیه تست‌های تشخیصی کار دشواری بوده است، افراد در سراسر طیف (افرادی که احساس سلامتی کامل می‌کنند، افرادی که علائم احتمالی دارند و حتی برخی از آن‌ها با علائم جدی‌تر نیز وجود دارند) ترغیب به ماندن در خانه، دور از افراد دیگر و به دور از بیمارستان‌ها می‌شوند. جایی که عفونت می‌تواند با سرعت بیشتری گسترش یابد.


در زمانی که میلیون‌ها آمریکایی مجبور هستند در خانه خود بمانند تا بتوانند اقدامات "فاصله اجتماعی" را تصویب کنند، تشخیص این که چه فردی در برابر شیوع بیماری محافظت می‌شود، می‌تواند اولین گام برای بازگشت افراد جهان به حالت عادی باشد. فردی که ویروس داشته، آنتی بادی‌های بهبود یافته را ایجاد کرده است. پروتئین‌هایی که در خون ساخته شده اند و به سیستم ایمنی کمک می‌کنند تا تهدیدات را شناسایی و خنثی سازد و ممکن است از برخی از محافظت‌ها در برابر گسترش آینده ویرروس برخوردار باشد.


هنوز مشخص نیست که این ایمنی تا چه حد است، اما اخیرا دکتر آنتونی فاوچی، متخصص برجسته بیماری‌های عفونی ایالات متحده، گفت: «متخصصان مطالعه این بیماری تقریبا مطمئن هستند که بیماران بهبود یافته کرونا، ایمنی زیادی در برابر Covid-۱۹ دارند. اگر این ویروس مانند هر ویروس دیگری که میشناسیم عمل کند، به محض آلوده شدن و بهتر شدن، ایمنی خواهید داشت که شما را از عفونت مجدد محافظت می‌کند.»


سؤالات دیگری نیز وجود دارد، از جمله اینکه این مصونیت تا چه مدت می‌تواند دوام داشته باشد و این که آیا ممکن است افراد خاصی دوباره بیمار شوند یا خیر. هنوز مشخص نیست که چگونه این ویروس جهش می‌یابد. اگر الگو‌های جهشی شبیه آنفلوانزا وجود داشته باشد، برای مثال به شکل سالانه می‌تواند فشار جدیدی ایجاد شود.


برخی تحقیقات اولیه نیز نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض مکرر یا طولانی در برابر ویروس ممکن است باعث عفونت شدیدتر شود و این موضوع این سؤال را ایجاد می‌کند که آیا آنتی بادی‌ها می‌توانند از "دوزهای" بیشتر ویروس جلوگیری کنند (مثلاً برای کارکنان بیمارستان که مکررا در معرض ویروس هستند) یا اینکه آیا در بین عموم مردم موثرتر هستند.

نظرات بینندگان