arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در زندان‌های کالیفرنیا

بنا به گفته مقام‌های کالیفرنیا، تعداد مبتلایان به کرونا در زندان‌های این ایالت در مقایسه با هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته و مقامات زندان‌ها را وادار کرده تا اقداماتی را برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس در پیش بگیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقام‌های ایالتی کالیفرنیا روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کردند که تست کرونای دهها زندانی و کارکنان زندان‌های این ایالت مثبت شده است که نمایانگر افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان از هفته گذشته تاکنون می‌باشد.

طبق گزارش شبکه «سی ان ان»، اداره «اصلاح و توانبخشی» کالیفرنیا در بیانیه‌ای خبری اعلام کرد که 18 زندانی در سراسر این ایالت آلوده به کرونا شده‌اند و این در حالی است که هفته گذشته، ابتلای چهار نفر به این ویروس ناشناخته در زندان‌های این ایالت مورد تأیید قرار گرفته بود.

طبق این بیانیه خبری، تست کرونای 40 نفر دیگر از کارکنان زندان‌های کالیفرنیا نیز از هفته گذشته تاکنون مثبت شده است و مجموع کارکنان زندانهای کالیفرنیا که به کرونا آلوده شده‌اند را به 62 نفر افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، در پی افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در زندانهای کالیفرنیا، اداره اصلاح و توانبخشی کالیفرنیا قصد دارد یک برنامه اجباری 14 روزه برای کاهش شیوع کرونا را اجرا کند که شامل فاصله‌گذاری فیزیکی در حین انجام کارهای روزمره زندانیان و ضدعفونی کردن محیط زندان‌ها می‌شود.

هفته گذشته، مقام‌های اصلاح و توانبخشی ایالت کالیفرنیا اعلام کردند که تا سه هزار و ۵۰۰ زندانی زندان‌های کالیفرنیا به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا زودتر از هنگام آزاد خواهند شد.

در حالیکه مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تا روز گذشته به یک میلیون ۴۳۲ هزار و ۹۸۴ نفر و تعداد قربانیان آن به ۸۲ هزار و ۱۳۵ نفر افزایش یافته است، ایالات متحده آمریکا با ۴۰۰ هزار و ۵۴۶ مورد ابتلا و ۱۲ هزار و ۸۵۷ مورد فوتی، بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را دارد.

طبق گزارش سی ان ان، ایالت کالیفرنیا تاکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ مورد ابتلا به کرونا را شناسایی کرده است و دستکم ۴۵۰ نفر در این ایالت بر اثر ابتلا به این ویروس ناشناخته جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان