arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹

هشدار سناتور جمهوریخواه درباره قطع کمک آمریکا به سازمان بهداشت جهانی / لیندسی گراهام: آن‌ها متقلب هستند و به نفع چینی‌ها کار کرده‌اند

لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه آمریکایی هشدار داد در حمایت از مواضع دونالد ترامپ در طرح آتی تخصیص بودجه، کمکی به سازمان جهانی بهداشت (WHO) اختصاص نخواهد یافت مگر این که این سازمان در ریاست خود تغییراتی ایجاد کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش روز چهارشنبه تارنمای آمریکایی هیل، گراهام سناتور جمهوریخواه از ایالت کارولینای جنوبی در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفت از موقعیت خود به عنوان رئیس کمیته تخصیص بودجه سنا که بر عملیات خارجی نظارت دارد، استفاده خواهد کرد مطمئن شود سازمان جهانی بهداشت بودجه‌ای را از آمریکا دریافت نمی‌کند.

گراهام گفت: از تامین مالی سازمان جهانی بهداشت تحت ریاست کنونی این سازمان حمایت نخواهد کرد. آن‌ها متقلب هستند و کُند عمل کرده‌اند و به نفع چینی‌ها کار کرده‌اند.

وی افزود: فکر نمی‌کنم که در رهبری جدید ایالات متحده این سرمایه گذاری خوبی باشد و تا وقتی آن‌ها رفتارهای خود را تغییر نداده‌اند و ریاست این سازمان تغییر نکرده است، به نظر من به نفع آمریکا است که بودجه این سازمان را قطع کند زیرا آن‌ها در برخورد با شیوع ویروس کرونا متاسفانه شکست خورده‌اند.

اظهارات گراهام در حالی مطرح شده که ترامپ روز سه شنبه بارها تهدید کرد بودجه سازمان جهانی بهداشت را قطع می‌کند.

گراهام گفت با قطع بودجه سازمان جهانی بهداشت زحمت رئیس جمهوری را کم خواهد کرد.

هیل نوشت: ریچارد سلبی سناتور جمهوریخواه رئیس کمیته تخصیص بودجه سنا و پاتریک لهی معاون این کمیته از پاسخ فوری به سوال این رسانه در این زمینه خودداری کردند.

به نوشته هیل، آمریکا بزرگترین کمک کننده به بودجه سازمان جهانی بهداشت در جهان ست. در بودجه مال سال ۲۰۲۱میلادی پیشنهاد می‌شود بودجه این سازمان از ۱۲۲ میلیون دلار به حدود ۵۸ میلیون دلار خواهش یابد.

هفته گذشته، مارتا مک سالی سناتور جمهوریخواه از ایالت آریزونا از تدروس ادهانوم سازمان جهانی بهداشت خواست استعفا دهد و این سازمان را به همدستی با چین برای پناهنکاری درباره ارائه اطلاعات ویروس کرونا متهم کرد.

ترامپ روز سه شنبه در نشست خبری روزانه خود درباره وضعیت ویروس کرونا در ایالات متحده، مدعی شد: سازمان بهداشت جهانی مبالغ هنگفتی را از آمریکا دریافت می‌کند.

وی افزود: آن‌ها از تصمیم ممنوعیت مسافرتی من در واقع انتقاد و مخالفت کردند. آن‌ها در اشتباه بوده‌اند. به نظر می‌رسد آن‌ها بسیار «چین محور» هستند. مجبوریم به این مساله بپردازیم. ما بیشترین پولشان را می‌پردازیم.

چین باید غرامت ویروس کرونا را بدهد

همچنین تارنمای خبری آمریکایی «واشنگتن اگزمینر» نیز روز چهارشنبه به نقل از لیندسی گراهام نوشت: چین باید مسئولیت مالی ناشی از شیوع «کووید-۱۹» که مسبب آن بوده است، را برعهده گیرد.

بنابراین گزارش، این سناتور ۶۴ ساله ایالت «کارولینای جنوبی» پیش از این در گفت وگو با شبکه خبری فاکس نیوز گفته بود، اگر با من باشد، تمامی جهان باید صورت مخارج این اپیدمی را به چین بفرستند، این سومین شیوع ویروس است که از کشور چین به سایر نقاط جهان ناشی می شود؛ ویروسی که از بازارهای غذایی چین جایی که در آن خفاش ها و میمون ها به همراه سایر مواد غذایی بفروش می رسند، می آید؛ بله من این بار چین را وادار به این پرداخت می کردم.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان