arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۸ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹

منع رفت‌وآمد در کابل برای مقابله با کرونا

وزارت کشور افغانستان در اطلاعیه‌ای از اعمال محدودیت‌های جدی برای رفت‌وآمد در کابل به‌منظور پیشگیری از ابتلای بیشتر مردم این کشور به ویروس کرونا خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد محدودیت‌های رفت‌وآمد در کابل تشدید می‌شود.

این وزارت امروز چهارشنبه 20 حمل (فروردین)، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد نظر به بررسی‌های صورت گرفته توسط این وزارت بهداشت افغانستان، ویروس کرونا به شدت در حال گسترش بوده و باید در برای پیشگیری از آن اقدامات جدی‌تر صورت گیرد.

بر این اساس، به منظور حفظ جان مردم قبلاً محدودیت‌های که وضع شده‌ بود، بیش از پیش تشدید می‌شود.

وزارت کشور افغانستان از تمامی شهروندانش خواست تا در خانه‌های خود بمانند و از رفت‌وآمد در خیابان‌ها، جاده‌ها، پارک‌ها و اماکن عمومی جداً خودداری کنند.

همچنین این وزارت به نیروهای پلیس دستور داد تا کسانی را که بی‌مورد با وسایل نقلیه و یا پیاده در سطح شهر رفت‌وآمد می‌کنند، مورد بازخواست قرار داده و با آنان برخورد جدی صورت گیرد.

بر این اساس، آن عده از کارمندان ادارات دولتی که حضورشان در ادارات الزامی است با در نظرداشت کارت هویت کارمند، از این محدودیت‌ها مستثنی هستند.

وزارت کشور افغانستان تاکید کرد در شرایط کنونی، همکاری مردم با پلیس جهت اجرای این محدودیت‌ها، متضمن حیات شهروندان است.

پیش از این نیز دولت افغانستان از قرنطینه شدن کابل به‌مدت 3 هفته خبر داده بود. این در حالی است که وزارت بهداشت افغانستان تراکم جمعیت در کابل، تردد عبور و مرور مردم،‌ هوای آلوده و معتادین را خطر جدی در گسترش ویروس کرونا خواند و عملی شدن محدودیت‌های جدی در شهر کابل را الزامی دانسته بود.

تاکنون شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان به ۴۲۳ تن رسیده و ۱۴ تن در اثر این بیماری جان باخته‌اند. یک پزشک 45 ساله نیز در میان جان باختگان حضور داشت.

منبع: فارس
نظرات بینندگان