arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۹

اتحادیه اروپا ۲۰ میلیارد یورو برای مقابله با کرونا در جهان اختصاص داد

اتحادیه اروپا برای مقابله با همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در سراسر جهان از طریق تلفیق و به‌کارگیری منابع کشورهای عضو و موسسات مالی اتحادیه ۲۰ میلیارد یورو اعتبار اختصاص داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای، از این بسته اقتصادی تحت عنوان «تیم اروپا» یاد کرد که برای کمک به کشورهای شریک برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا و عواقب آن در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد که کمیسیون و بانک سرمایه گذاری اروپا تاکنون ۱۵.۶ میلیارد یورو اعتبار جمع‌اوری کرده‌اند.

بورل افزود: اتحادیه اروپا در نظر دارد تا به کشورهای آسیب پذیر در آفریقا، کشورهای همسایه اتحادیه، حوزه بالکان، اروپای شرقی، خاورمیانه، آفریقای شمالی، بخش‌هایی از آسیا و اقیانوسیه، آمریکای لاتین و جزایر کارائیب کمک کند. مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا عنوان کرد؛ این بسته اقتصادی بیشتر برای کمک به کودکان، زنان، سالمندان و افراد افلیج، مهاجران، پناهجویان و آوارگان در نظر گرفته شده است.

به گفته بورل، بسته حمایتی اتحادیه اروپا در سه محور کمک‌های فوری بهداشتی، تقویت سیستم‌های سلامت و کاهش فوری پیامدهای اجتماعی و اقتصادی ناشی از کرونا تنظیم شده است.

این بسته اقتصادی دیروز (چهارشنبه) در جریان جلسه وزرای توسعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ریاست جوسپ بورل به تصویب رسید.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که تنها از طریق همکاری جمعی می‌توان بر این بحران غلبه کرد.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

چهاردهم فروردین ماه ۱۳۹۹ در سراسر جهان آمار ابتلای به کرونا از مرز یک میلیون تن، آمار فوت شدگان از مرز ۵۰ هزار تن و آمار بهبود یافتگان از مرز ۲۰۰ هزار تن گذشت.

با گسترش شیوع ویروس کرونا در قاره اروپا سازمان بهداشت جهانی بعداز فروکش بحران در چین اعلام کرد که اروپا به کانون بحران کرونا تبدیل شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان