arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۳ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۹

کمک ۱۴ میلیون دلاری اروپا به آذربایجان برای کنترل کرونا

اتحادیه اروپا به تازگی ۱۴ میلیون یورو کمک مالی بلاعوض را برای مقابله جمهوری آذربایجان با شیوع ویروس کرونا اختصاص داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری توران جمهوری آذربایجان به نقل از «لوروئنس مریدیت» مسوول بخش همسایگی شرقی کمیسیون اروپا، این مبلغ بلاعوض در قالب کمک مالی به کشورهای فعال در برنامه مشارکت شرق اتحادیه اروپا برای مقابله با کرونا پرداخت شده است.

برنامه مشارکت شرق اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۹ میلادی در اجلاس سران کشورهای فعال در آن به تصویب رسیده و شامل توسعه روابط سیاسی و اقتصادی این اتحادیه با شش کشور تازه استقلال یافته پس از فروپاشی شوروی از جمله اوکراین، مولداوی، بلاروس و نیز کشورهای قفقاز جنوبی، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان است .

اتحادیه اروپا برای کشورهای فعال در برنامه مشارکت شرق جهت مقابله با پاندمی کرونا در مجموع ۸۰ میلیون یورو بعنوان کمک مالی اضطراری و نیز ۸۸۰ میلیون یورو کمک های کوتاه مدت اختصاص داد .

در چارچوب این کمک مالی اتحادیه اروپا، گرجستان ۱۸۳ میلیون یورو ، بلاروس ۶۰ میلیون یورو ، مولداوی ۸۷ میلیون یورو ، اوکراین ۱۹۰ میلیون یورو و ارمنستان ۹۲ میلیون یورو دریافت می کنند.

جمهوری آذربایجان همچون دیگر کشورها در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور اقدام کرده و در این راستا در حال حاضر هرگونه رفت وآمد در کشور تا اول اردیبهشت ماه منع شده و شهروندان آذری فقط از طریق سامانه الکترونیکی وزارت کشور با ارسال پیامک مجازند به مدت دو ساعت برای حضور در فروشگاههای موادغذایی و بیمارستان ها از منزل خارج شوند.

به گزارش منابع رسمی جمهوری آذربایجان، تاکنون ۹۲۶ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۱۰۱ نفر از آنها درمان و ۹ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان