arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۳ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۹

شمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۲۴۲۱ نفر رسید/ شناسایی ۲۲۹ کرونایی در ۴۸ ساعت گذشته در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مجموع مبتلایان به کرونا در ۴۸ ساعت در استان به ۲۲۹ نفر رسید. در مجموع، شمار مبتلایان به کرونا در استان به  ۲هزار ۴۲۱ نفر آزمایش مثبت رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدحسین صومی، در گفت‌وگوی زنده خبری به تشریح آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی پرداخت و اظهار کرد: اگر ما نتایج را در دو روز اعلام می‌کنیم به خاطر گسترش آزمایشگاه‌ها و غربال افراد مشکوکی است که در طرح غربالگری حضور داشتند، است.

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه از ۲۹۰ نفر تست کویید ۱۹ گرفته شد که ۱۰۵ نفر مبتلا به کرونا بودند، افزود: امروز پنج شنبه نیز از ۳۱۴ نفر تست گرفته شد که نتیجه ۱۲۴ نفر مثبت اعلام شده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: در مجموع، شمار مبتلایان به کرونا در استان به  ۲هزار ۴۲۱ نفر آزمایش مثبت رسیده است.

وی با ابراز نگرانی از شیوع شدید ویروس در برخی شهرستان‌های استان، گفت: بعد از تبریز، شهرستان اهر به نسبت جمعیت بیشترین مبتلا را داشته که قطعا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

صومی ابراز کرد: در حال حاضر  ۲۰۸ نفر در بخش‌های ویژه بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۷۸ نفر زیر دستگاه تهویه مکانیکی است. 

وی با ابراز امیدواری از بهبود ۵۵ درصدی مبتلایان به کرونا در استان، گفت: یک هزار و ۳۶۷ بهبود یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:  آقای صادقیان، روحانی که رهبری در بیانات خود به آن اشاره کردند از هفته اول شیوع کرونا در استان به علوم پزشکی اعلام آمادگی کردند ولی ما نیازی نداشتیم و در بخش دیگر فعالیت جهادی کردند. 

منبع: فارس
نظرات بینندگان