arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۳ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۹

هشدار وزارت کشور آلمان درباره عواقب خستگی شهروندان از محدودیت‌های کرونایی

وزارت کشور آلمان درباره عواقب خستگی شهروندان از محدودیت‌های ضد کرونایی و خشونت و آشفتگی‌های حاصل از آن هشدار داد. وزارت کشور آلمان هشدار داد که فرصت‌های سپری کردن اوقات فراغت برای شهروندان با شروع فصل گرم مسئله ماندن در آپارتمان‌های تنگ را زیر سوال می‌برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش "آر ان دی" آلمان، وزارت کشور آلمان در یک یادداشت استراتژیک درباره عواقب محدودیت‌های اعمال شده در دوران بحران کرونا و در این باره که میزان تحمل شهروندان به مرز‌های هشدار رسیده و تمام شود اخطار داده است.

بر این اساس انتظار می‌رود که میزان موافقت بالای کنونی برای این اقدامات محدود کننده در جامعه به مرور به شدت کاهش یابد و ضرورت، معنا، مفهوم و مشروعیت قانونی این اقدامات به شدت زیر سوال قرار گیرد.

وزارت کشور آلمان هشدار داد که فرصت‌های سپری کردن اوقات فراغت برای شهروندان با شروع فصل گرم مسئله ماندن در آپارتمان‌های تنگ را زیر سوال می‌برد.

در یادداشت استراتژیک وزارت کشور آلمان در این باره هشدار داده شده است که محدودیت‌های گسترده و فشار‌های روانی بالای حاصل از آن به پدیده‌هایی مانند خبرچینی و جاسوسی علیه کسانی که قوانین را نقض می‌کنند و وحشی گری در جامعه منجر شود.

در این یادداشت آمده است که در حال حاضر برخی خودخواهی ها، بی رحمی‌ها و مقاومت‌ها در برابر خشونت دولتی قابل مشاهده است.

در این یادداشت همچنین به خطرات دیگر این اعمال محدودیت‌ها در جامعه اشاره شده که از جمله آن‌ها خستگی و استرس ناشی از ماندن در خانه. فشار زیاد بر والدین از طرف کودکان در سن مدرسه. افزایش خشونت‌های خانگی علیه زنان و کودکان، ترس‌ها و نگرانی‌ها درباره اوضاع اقتصادی، افزایش مصرف الکا و همچنین افزایش احتمالی آمار خودکشی است.

وزارت کشور آلمان بر این عقیده است که هر چه مرحله انزوا و قرنطینه کوتاه‌تر باشد برای سلامت روانی افراد بهتر است.

آلمان به شت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته و محدودیت‌های گسترده‌ای را برای مقابله با آن مد نظر قرار داده است.

بر اساس آمار‌های رسمی تا به حال ۱۱۹۴۹۸ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۲۶۰۷ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان