arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید/ جزئیات طرح ترافیک هوشمند تهران از چه قرار است؟ / مصرف ۵ ماده غذایی الزامی در دوران همه گیری کرونا / توافق جهانی برای کاهش ١٠ میلیون بشکه‌ای نفت / آغاز فعالیت مشاغل «غیر پرخطر» با شرایط خاص

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید/ جزئیات طرح ترافیک هوشمند تهران از چه قرار است؟ / مصرف ۵ ماده غذایی الزامی در دوران همه گیری کرونا / توافق جهانی برای کاهش ١٠ میلیون بشکه‌ای نفت / آغاز فعالیت مشاغل «غیر پرخطر» به شرایط خاص

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

جزئیات طرح ترافیک هوشمند تهران از چه قرار است؟: یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ستاد مقابله با کرونا تصمیمی در زمینه لغو طرح ترافیک نداشته است، گفت: از امروز طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا به صورت هوشمند اجرایی می‌شود. وی افزود: طرح ترافیک از فردا ساعت 7:30 تا 19 اجرایی می‌شود و یک فرصت دو ساعته از ساعت 14 تا 16 برای شهروندان در نظر گرفته شده و در این فرصت افراد می‌توانند از شهر خارج شوند.

مصرف ۵ ماده غذایی الزامی در دوران همه گیری کرونا: کلر کالینز، استاد تغذیه و رژیم غذایی در دانشگاه نیوکاسل معتقد است اگرچه کرونا همچنان با ابهامات ماهیتی متعددی رو به رو است، اما شاید بتوان این ویروس را با کمک تغذیه مناسب مهار کرد. ریز مغذی‌های ضروری برای مبارزه با کرونا شامل ویتامین‌های A.، B.، C.، D. و E. و مواد معدنی آهن، سلنیوم و روی است.

آغاز فعالیت مشاغل «غیر پرخطر» به شرایط خاص: حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، شروع به کار اصناف مشروط به ثبت‌نام و اخذ تعهد التزام به اجرای ضوابط سلامت مصوب وزارت بهداشت است. وی افزود: همانگونه که در اطلاعیه شماره چهار کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا آمده است، اصناف در صورت تمایل می‌توانند با ثبت‌نام و اخذ تعهد نسبت به اجرای دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا در طرح فاصله‌گذاری هوشمند شروع به کار کنند.

توافق جهانی برای کاهش ١٠ میلیون بشکه‌ای نفت: دبیرخانه اوپک دیروز -جمعه- بالاخره چند ساعت بعد از جلسه ده و نیم ساعته اوپک و غیر اوپک، بیانیه رسمی آن را منتشر کرد که بر اساس آن کشورهای عضو توافق کردند تا در دو ماهه می و ژوئن ٢٠٢٠، روزانه ١٠ میلیون بشکه، از ماه جولای تا پایان ٢٠٢٠، به مدت ٦ ماه، روزانه ٨ میلیون بشکه و از اول ژانویه ٢٠٢١ تا آوریل ٢٠٢٢، به مدت ١٦ ماه، روزانه ٦ میلیون بشکه از تولید نفت خام خود را کاهش دهند.

چگونه از آلوده‌شدن غذا به کرونا جلوگیری کنیم؟: دکتر سید هدایت حسینی رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور گفت: هر چقدر میزان چربی و پروتئین در یک ماده غذایی بیشتر باشد، با توجه به اثر حفاظتی این مواد از ویروس، دمای بالاتری برای از بین بردن ویروس در زمان سالم‌سازی حرارتی لازم است. در این باره اظهار کرد: بر اساس آخرین منابع معتبر علمی، ویروس کرونا در صورت اعمال دما و زمان کافی هنگام پخت مواد غذایی به‌طور کامل از بین می‌رود.

پیشی گرفتن بایدن از ترامپ در نظرسنجی‌ CNN: بر اساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی «جو بایدن» معاون رئیس جمهور سابق و نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ۱۱ درصد از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا جلوتر است. در این نظرسنجی که توسط شبکه خبری «سی‌ان‌ان» انجام شده و نتایج آن روز پنجشنبه منتشر شده،‌ بایدن ۵۳ درصد آرای شرکت کنندگان را بدست آورده حال آنکه ترامپ ۴۲ درصد آرا را بدست آورده که این بیشترین فاصله میان ترامپ و بایدن در نظرسنجی‌هایی است که طی ماه جاری میلادی منتشر شده است.

۱.۶ میلیون مبتلا و ۹۵ هزار قربانی کرونا در جهان: آمارهای رسمی حاکی از آن است که روند افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در سراسر جهان همچنان صعودی بوده و شمار قربانیان جهانی این بیماری نیز در حال افزایش است. تا تا کنون شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان یک میلیون و ۶۰۴ هزار و ۸۵۵ نفر است که ۹۵ هزار و ۷۳۸ نفر از آن‌ها جان باخته و ۳۵۶ هزار و ۶۷۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

پرتاب ترشحات کرونایی با عطسه تا 2 متر: دکتر لیدا محفوظی یک متخصص عفونی گفت: زمانی که فرد مبتلا به کرونا سرفه یا عطسه می کند، ذرات ریزی از بینی و دهانش خارج و به اطراف پرتاب می شود. این ذرات حدود یک تا دو متر می تواند در هوا معلق بماند و بعد از آن روی سطوح یا زمین می نشیند. وی با بیان اینکه کرونا یک بیماری تنفسی است، افزود: در آب دهان، آب بینی، خلط و سایر ترشحات تنفسی فرد مبتلا به کرونا مقدار زیادی از این ویروس وجود دارد و از این طریق می تواند به سایر افراد منتقل کند.

شناسایی بیش از ۶۸ هزار مبتلا به کووید۱۹ در کشور: دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز( ۲۲ فروردین ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۹۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی افزود: با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر رسید. به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع تاکنون ۴۲۳۲ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند. وی افزود:  ۳۹۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. جهانپور گفت: تاکنون ۲۴۲ هزار و ۵۶۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

نظرات بینندگان