arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۳ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۹

وزیر اقتصاد: تصمیمات جدید بورسی تعلیق شد

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس شورای عالی بورس از تعلیق موقتی تصمیمات هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در چهارشنبه هفته گذشته خبر داد و گفت: قرار شد هیات مدیره سازمان برنامه جامعی را برای حضور تمام قد بازار سرمایه، در تامین مالی بنگاه‌های تولیدی به منظور تحقق جهش تولید ارائه کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران، دژپسند در پی استعفای شاپور محمدی از انتخاب حسن قالیباف اصل به عنوان رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه تصمیم گیری راجع به استعفای رییس پیشین سازمان بورس و اوراق بهادار و تعیین جانشین وی، یکی از دستور جلسات امروز شورا بود، گفت: اعضای شورا پس از بحث مفصل و با قدردانی از زحمات محمدی که کارنامه مثبت و روشنی را در این سکان برجای گذاشت، قالیباف را به عنوان یکی از اساتید مبرز دانشگاه و با بیش از ۱۰ سال سابقه اجرایی در حوزه بازار سرمایه به عنوان عضو و رییس هیات مدیره بورس و اوراق بهادار برگزیدند.

وی تصریح کرد: دستور دوم جلسه، بحث راجع به تعلیق تصمیمات هیات مدیره بورس و اوراق بهادار در روز چهارشنبه هفته گذشته بود و شورای عالی بورس به این جمع بندی رسید که با توجه به نیاز ما و اقبال خوب مردم نسبت به بازار سرمایه و عزم جدی مردم و نهادهای عمومی غیر دولتی برای عرضه اولیه سهام در بورس، بهتر است این تصمیمات تعلیق شود.

وزیر اقتصاد افزود: با جمع بندی اعضای شورا به این نتیجه رسیدیم که به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت های بازار سرمایه و نیز با توجه به انتصاب ریاست جدید هیات مدیره سازمان بورس، تصمیمات پیشین این هیات مدیره تا تقدیم مجموعه پیشنهادهای آن راجع به خط مشی کلی اداره عرضه و تقاضای بورس به تاخیر بیافتد و در ادامه، و پس از انجام جمع بندی لازم در شورای عالی بورس، هیات مدیره نیز در آن قالب، اقدامات خودش را انجام دهد.

وی همچنین با اعلام اینکه در جلسه امروز شورای عالی بورس قرار شد هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه جامعی را برای حضور تمام قد بازار سرمایه، در تامین مالی بنگاه های تولیدی به منظور تحقق جهش تولید ارائه کند، یادآور شد: امروز پیام بازار سرمایه این است که ما قابلیت های لازم برای ایفای نقش در تامین مالی سرمایه در گردش شرکت های بزرگ را داریم و من فکر می کنم، تصمیمات شورای عالی بورس برای ثبات این بازار بسیار موثر است.

وزیر اقتصاد در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص عرضه اموال دولتی شناسایی شده در بازار بورس نیز اظهار داشت: ما در این ارتباط به یکسری مصوبات در دولت نیاز داشتیم که در اولین فرصت ممکن انجام شد و هم اکنون نیز اولین گروه اموال دولت در قالب صندوق های قابل معامله در بازار سرمایه (ETF) طی دو تا سه هفته آینده عرضه خواهد شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان