arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید/ انتقال ۹۰ تا ۹۵ درصدی کرونا در گروههای خانواده در دو هفته اخیر / اعلام لغو طرح ترافیک در تهران / حداقل دریافتی کارگران در سال 99 چه مقدار است؟ / احتمال درگیری بودن کشور با کرونا تا پاییز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

انتقال ۹۰ تا ۹۵ درصدی کرونا در گروههای خانواده در دو هفته اخیر: علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران با اشاره به اینکه افزایش سایز این تبادلات شدنی است و باید اصلاحات فرهنگی در زمینه خرید اینترنتی صورت گیرد، تصریح کرد: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته طی دو هفته اخیر، ۷۸.۴ درصد مردم به علت تامین مایحتاج روزانه از منزل خارج شدند. همچنین، زالی با اشاره به نحوه انتقال ویروس در ووهان چین، تصریح کرد: در روزهای ابتدایی پدیده انتقال در بیمارستان رخ داد، اما در دو هفته اخیر ۹۰ تا ۹۵ درصد انتقال‌ها در گروههای درون خانواده‌ای اتفاق افتاده است که این نکته بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین تشخیص زودرس می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.دولت الکترونیک باید در بستر سامانه های پویا، انعطاف پذیر و دارای ظرافت محرمانگی شکل بگیرد.

اعلام لغو طرح ترافیک در تهران: سعید نمکی، وزیر بهداشت دیروز -شنبه-  گفت: اجرای طرح ترافیک در تهران بزرگ و کلان‌شهرها وجود دارد. در آخرین نشستی که در وزارت کشور برگزار شد، طرح ترافیک از تهران برداشته شد، چرا که به‌نظر می‌رسد در شرایطی که وسایل نقلیه عمومی ما برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تکافو نمی‌کند، وسیله نقلیه شخصی یکی از مطمئن‌ترین شیوه‌های استفاده و رفت‌وآمد است و ما باید مردم را ترغیب کنیم تا برای اجرای اصله‌گذاری هوشمند از وسیله نقلیه عمومی کمتر استفاده کرده و عمدتاً به سمت استفاده از وسایل نقلیه شخصی روند.

۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، حداقل دریافتی کارگران: معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حقوق کارگران ۳۳ درصد افزایش یافته است، گفت: حداقل دریافتی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کارگران محقق شده است. این حداقل دریافتی اضلاع مختلفی دارد که یکی از آنها حداقل دستمزد است و باقی موارد شامل بن کارگری، عائله‌مندی، سنوات و ... است.

احتمال درگیری بودن کشور با کرونا تا پاییز: ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، در ارتباط ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران ضمن بیان این که مراجعات برای درمان بیماری‌های مزمن به علت ترس از کرونا کاهش یافته است، بر لزوم تقویت ارائه خدمات از راه دور پزشکی تاکید کرد و در عین حال گفت: براساس تدابیر اندیشیده شده و مطالعات فعلی فکر می‌کنیم تا پاییز درگیری هایی در خصوص این ویروس داشته باشیم.

آخرین آمار قربانیان کرونا در کشور: کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ( ۲۳ فروردین ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۸۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی افزود: با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۰ هزار و ۲۹ نفر رسید. به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع تاکنون۴۳۵۷ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۴۱ هزار و ۹۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. وی افزود:  ۳۹۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

آغاز ثبت نام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از امروز: ثبت نام و سفارش الکترونیکی بسته‌های آموزشی سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۳۹۹ از امروز ۲۴ فرودین ماه آغاز می‌شود. در راستای توسعه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل دسترسی دانش آموزان به کتاب‌های درسی، نظارت نظام‌مند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده در همه دوره‌ها اعم از عادی، استعداد درخشان و دانش آموزان با نیاز‌های ویژه از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com به دو شیوه فردی و گروهی و از ۲۴ فروردین تا ۱۶ شهریور سال جاری صورت خواهد گرفت.

حمایت دولت از ۱۰ رشته شغلی آسیب‌دیده از کرونا: کارگروه مقابله با پیامد‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا ضمن اشاره به ۱۰ رشته فعالیت مورد تایید برای حمایت ویژه، به دو اقدام مهم حمایتی دیگر در این راستا اشاره کرد. این رشته فعالیت‌ها عبارتند از:

- مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده اعم از رستوان‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالار‌های پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها (و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت)

- مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمانها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و خدماتی بین راهی (و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)

- حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوائی، جاده‌ای، ریلی و دریایی (و موارد مرتبط به تشخیص وزارت راه و شهرسازی)

- دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی

- تولید و توزیع پوشاک

- تولید و توزیع کیف و کفش

- مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه

- مراکز، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی

- مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای (و موارد مرتبط به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

- مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی

استقرار سامانه‌های پاتریوت جدید در عین الاسد و اربیل: همزمان با استقرار سامانه‌های دفاعی پاتریوت جدید و دو سامانه موشکی در عین الاسد و پایگاه نظامی در اربیل، چند مقام آمریکایی مدعی شدند که هدف از این کار "حفاظت" از نیروهای‌ این کشور در عراق است. چند مقام آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتد پرس اعلام کردند که واشنگتن سامانه‌های پدافند موشکی پاتریوت جدیدی را برای حفاظت از نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت امر خود در پایگاه‌های آمریکا در عراق مستقر کرده است.

نظرات بینندگان