arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹

کانادا دانلود جعبه سیاه پرواز «752 اوکراین» را برای مدت نامحدود متوقف کرد

کانادا این هفته به ایران اعلام کرد برای یک مدت نامحدود، دانلود و تحلیل جعبه سیاه هواپیمای 752 اوکراین را به علت شیوع ویروس کرونا و از بین رفتن امکان مسافرت، متوقف کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش فارس به نقل از سی بی سی، کانادا این هفته به ایران اعلام کرد برای یک مدت نامحدود دانلود و تحلیل جعبه سیاه یافت شده از لاشه هواپیمای 752 اوکراین را متوقف کرده است.

حسن رضایی فر، رئیس گروه تحقیقات ایران گفت وی نمایندگان 8 کشور را برای سفر به لابراتواری در اروپا برای آغاز این روند دعوت کرده است، اما این کشور خواستار به تعویق افتادن این تحقیقات به علت شیوع ویروس کرونا شده اند.

رضایی فر در ایمیلی به سی بی سی گفت: «اکنون، به علت ویروس کرونا، برای برخی از کشورها، برنامه ریزی یک سفر غیرممکن است.»

یک مقام کانادایی تایید کرد که ایران در روز دوشنبه با این کشورها تماس گرفته و تمامی آنها قاطعانه پاسخ دادند: در حال حاضر مسافرت غیرممکن است و شاید زمانی دیگر.

کیتی فاکس، رئیس هیئت امنیت حمل و نقل گفت کشورها می‌خواهند نمایندگان خودشان در این جلسه دانلود شخصا حضور داشته باشند.

وی در بیانیه ای اعلام کرد: «از این رو، دانلود و تحلیل صداهای ضبط شده باید تا زمانی که شرایط به اندازه کافی برای مسافرت امن بهبود یابد، به تاخیر بیفتد... در حال حاضر، نمی شود پیش بینی کرد که چه زمانی این اتفاق می افتد.»

پرواز 752 اوکراین در 8 ژانویه در ایران به علت اشتباه انسانی مورد هدف قرار گرفت و منهدم شد. در این پرواز 176 نفر کشته شدند.

آمریکا، اوکراین، سوئد، افغانستان، انگلستان، فرانسه و آلمان و کانادا، تماما، نمایندگان و کارشناسان در تحقیقات ایران را به رسمیت شناختند. مقامات کانادایی می گویند «جعبه سیاه» بسیار مهم است و می تواند حاوی ارتباطات میان خدمه پرواز و کنترل کنندگان ترافیک هوایی باشد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان