arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۷ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۵ فروردین ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش: محتوای کتاب‌های درسی حذف نمی‌شود/ برگزاری امتحانات حضوری به مجوز ستاد کرونا نیاز دارد
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۱۹:۵۰
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اولویت برگزاری امتحانات به صورت حضوری است که ستاد ملی کرونا باید این اجازه را بدهد، گفت: پیشنهادات مربوط به شیوه برگزاری امتحانات تنظیم و به این ستاد ارائه خواهد شد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش: محتوای کتاب‌های درسی حذف نمی‌شود/ برگزاری امتحانات حضوری به مجوز ستاد کرونا نیاز دارد
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۱۹:۵۰
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اولویت برگزاری امتحانات به صورت حضوری است که ستاد ملی کرونا باید این اجازه را بدهد، گفت: پیشنهادات مربوط به شیوه برگزاری امتحانات تنظیم و به این ستاد ارائه خواهد شد.
ترامپ: کاهش تولید نفت اوپک برخلاف گفته رسانه ها، تا ۲۰ میلیون بشکه است
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۱۹:۲۷
رییس جمهوری آمریکا در پیامی توییتری گفت که تلاش اوپک پلاس کاهش تولید تا ۲۰ میلیون بشکه در روز است نه ۱۰ میلیون بشکه‌ای که رسانه‌ها می‌گویند.
ترامپ: کاهش تولید نفت اوپک برخلاف گفته رسانه ها، تا ۲۰ میلیون بشکه است
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۱۹:۲۷
رییس جمهوری آمریکا در پیامی توییتری گفت که تلاش اوپک پلاس کاهش تولید تا ۲۰ میلیون بشکه در روز است نه ۱۰ میلیون بشکه‌ای که رسانه‌ها می‌گویند.
ادامه جلسات علنی مجلس شورای اسلامی / لوایح و طرح‌های مهم، تعیین تکلیف می‌شوند
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۱۸:۵۰
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز هیات رئیسه با روسای کمیسیون‌های تخصصی مقرر شد جلسات علنی مجلس استمرار داشته باشد و همچنین لوایح و طرح‌های مهم مانند قانون مالیات بر ارزش افزوده سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.
سازمان غذا و دارو: مصرف "رانیتیدین" را متوقف کنید
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۱۷:۲۱

سازمان غذا و دارو در اطلاعیه ای دستور جمع آوری و حذف تمامی فراورده های رانیتیدین بازار دارویی کشور را از تاریخ ۲۴ فروردین صادر کرد. و همچنین به تمامی مصرف کنندگان فرآورده های رانیتیدین توصیه کرد که ضمن قطع دارو، با پزشک معالج خود در مورد سایرگزینه های درمانی جایگزین مشورت کنند.

ماجرای وام یک میلیونی با ۱۲ درصد سود به یارانه‌بگیران چیست؟ / ربیعی: به ۴ میلیون خانوار یک میلیون تا دو میلیون به صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌کنیم
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۱۵:۵۲

سخنگوی دولت گفت: ما در اقتصاد تحریم زده قرار گرفتیم و با کاهش رشد اقتصادی بعد از کرونا هم مواجه خواهیم بود همان‌طور که حتی کشورهای قدرتمند اقتصادی هم در این زمینه رشد منفی یا کاهش رشد را تجربه کردند و ما هم اگر بعد از کرونا وارد عمل نشویم ممکن است با بیکاری ۴ میلیون نفری مواجه شویم.

جهانپور: استراتژی وزارت بهداشت ایمنی گروهی برای کرونا نیست/ وجود کرونا به همراه آنفلوآنزا در پاییز / مشکلات هویتی اتباع برای دریافت خدمات / درج علت در گواهی فوت کرونایی‌ها / پیش‌بینی بازگشایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار شغل
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۱۵:۵۱

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اظهارات برخی افراد در مورد ایجاد ایمنی گله‌ای (گروهی) در برابر ویروس کرونا افزود: بیش از ۶۰۰ هزار نفر در زیرمجموعه وزارت بهداشت شامل تعداد زیادی پزشک و پرستار و کارشناس سلامت فعال هستند و نظرات زیادی دارند که نظر وزارت بهداشت نیست. واحد شمارش انسان‌ها گله نیست و چیزی به نام ایمنی گله‌ای نداریم.

روحانی در گفت و گوی تلفنی با وزیر بهداشت: اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند و از سرگیری فعالیت کسب و کارها به منزله نادیده گرفتن رعایت کامل پروتکل های بهداشتی نیست/ باید با جدیت به فکر سلامت مردم باشیم / ضرورت تشویق اصنافی که پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۱۴:۳۵

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور بر اجرای دقیق طرح فاصله گذاری هوشمند در کشور با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از سوی کسبه و اصناف تاکید و خاطرنشان کرد: دولت به صورت متوازن با اولویت قرار دادن سلامت مردم به فکر وضعیت اقتصادی و معیشت آنان نیزهست و از سرگیری فعالیت کسب و کارهای ضروری نباید منجر به آسیب به سلامت مردم شود.

ربیعی: رفع محدودیت‌ها بر مبنای دیدگاه کارشناسی انجام می‌شود
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۱۳:۲۰

علی ربیعی، سخنگوی دولت گفت: تمامی سیاست‌های مقابله با کرونا با نظر وزارت بهداشت و کارشناسان سلامت دنبال می‌شود، هر گونه اتخاذ سیاست در بازگشایی‌ها، رفع محدودیت‌ها مبتنی بر دیدگاه کارشناسی و نظر نهایی مسوولان سلامت است.

نظام پزشکی: اگر آمار رسمی مبتلایان کرونا، با واقعیت میدانی، فاصله داشته باشد، اعتماد عمومی خدشه دار می شود
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۱۲:۱۱

شورای عالی و هیات رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در بیانیه ای خطاب به دولت، مسئولین دست اندرکار و مردم: به رغم تعلل اولیه در جلوگیری از انتشار ویروس و جلوگیری از ورود و خروج از کانون‌های اولیه انتشار کرونا در ایران و نیز به رغم روش خاص وزارت بهداشت در ارائه آمار مبتلایان و محدودیت کیت‌های تشخیصی، موارد مثبت کاذب و نیز موارد منفی کاذب نمونه برداری‌های فعلی در آزمایشات مولکولی به عمل آمده که باعث می‌گردد گزارش رسمی آمار مبتلایان با واقعیت میدانی فاصله قابل توجهی داشته باشد، اعتماد عمومی به آمار را در کشور ما خدشه دار کرده است.

سیلاب در خراسان رضوی / دو نفر فوت کردند؛ یک نوجوان مفقود شد
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۱۲:۰۹

رییس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر خراسان رضوی گفت: یک نوجوان ۱۳ ساله در سیلاب شهرستان خواف مفقود شده است و عملیات جست و جوی وی ادامه دارد. روز یکشنبه جاری شدن سیلاب در شهرستان های خواف و رشتخوار جان دوتن را گرفت.

۸۰ درصد افراد مبتلا به کرونا هیچ علامتی ندارند
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۱۲:۰۹

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه ۸۰ درصد افراد مبتلا به کرونا هیچ علامتی ندارند با اشاره به طرح شناسایی بیماران کم علامت و بی علامت گفت: ۱۸ درصد از افرادی که علائم شبیه کرونا داشتند تستشان مثبت شده است. حریرچی افزود: افرادی هم که در مجاورت کرونایی بوده اند ۲۱ درصد مثبت شده اند.

رییس قوه قضاییه: زندان‌های ما امروز هم امنیت دارند، هم سلامت
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۱۲:۰۸

رییس قوه قضاییه گفت: با امر رهبر معظم انقلاب و اقدام بنیاد مستضعفان ده‌ها هزار خانواده نیازمند زندانیان مورد حمایت معیشتی قرار می‌گیرند. او خاطرنشان کرد: زندان‌های ما امروز هم امنیت دارند هم سلامت؛ اما وضع زندانیان در آمریکا و برخی از کشور‌های غربی نگران کننده است. آن‌ها متهم به نقض حقوق انسان نسبت به مردم خود هستند.

۱.۸ میلیون نفر مبتلا و ۱۱۴ هزار فوتی کرونا در دنیا
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۱۲:۰۷

طبق آخرین آمار جهانی تاکنون یک میلیون و ۸۵۳ هزار و ۴۳۵ نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۱۱۴ هزار و ۲۵۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند. از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۴۲۳ هزار و ۷۲۱ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند با این بیماری مبارزه کنند.

کشور را ۳ ماه تعطیل کنیم
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۱۲:۰۶

عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پیشنهاد تعطیلی را در مجلس ارائه دادم، مجبور به این کار هستیم و اگر این کار را نکنیم بیماری کرونا در کشور مزمن خواهد شد و عوارض اجتماعی، روانی، سلامت و اقتصادی آن خیلی بیشتر از زمانی خواهد بود که مثل چینی‌ها در ووهان عمل کرده و کشور را تعطیل کنیم. وی ادامه داد: چین، در ۳ ماه شهر ووهان را با ۱۱ میلیون جمعیت قرنطینه و آذوقه و معیشت آنها را نیز تامین کرد و دقت هم داشتند که کسی بیرون نیاید و در حال حاضر هم مردم به زندگی عادی خودشان برگشته‌اند؛ ما هم یا باید ۲ تا ۳ ماه همین کار را انجام دهیم و هزینه‌های مردم را هم تامین کنیم و یا مثل اکنون کج‌دار و مریز پیش برویم و روزی ۲هزار نفر به مبتلایان کرونایی‌ کشور اضافه شود. وی گفت: ایتالیا با اینکه وضعتی وخیم‌تری نسبت به اسپانیا داشت اما کشورش را قرنطینه کرد و اکنون وضعیت بهتری از اسپانیا دارد؛ اگر چه هنوز عملکرد ایتالیا از ما هنوز بهتر نیست، اما اگر به صورت نظامی برخورد نکنیم و در عین حال معیشت مردم را نیز تامین نکنیم، زنجیره قطع نخواهد شد.

شکایت یک زن از «جو بایدن» به دلیل تعرض جنسی
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۱۲:۰۵

یکی از کارکنان سابق مجلس سنای آمریکا از نامزد منتخب حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به اتهام تعرض جنسی شکایت کرد. طبق گزارش نیوزویک، «رید» در این شکایت‌نامه که تحویل «اداره پلیس کلان‌شهر واشنگتن» شده ادعا کرده جو بایدن سال ۱۹۹۳ وی را هدف حمله جنسی قرار داده است.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۰۷:۴۷

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان