arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

وزیر انرژی عربستان: رقم واقعی کاهش تولید اوپک پلاس ۱۲.۵ میلیون بشکه است

وزیر انرژی عربستان گفت رقم کاهش تولید حقیقی اوپک و هم پیمانانش (اوپک پلاس) ۱۲.۵ میلیون بشکه در روز خواهد بود زیرا عربستان و امارات و کویت در ماه آوریل بیشترین میزان تولید را داشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر انرژی عربستان به رویترز گفت رقم کاهش تولید حقیقی اوپک و هم پیمانانش (اوپک پلاس) ۱۲.۵ میلیون بشکه در روز خواهد بود زیرا عربستان و امارات و کویت در ماه آوریل بیشترین میزان تولید را داشتند.

به گفته منابع آگاه، کاهش تولید نفت واقعی جهانی با مشارکت کشورهایی خارج از اوپک پلاس می تواند به ۲۰ درصد برسد.

بن سلمان افزود: «من مفتخرم که عضوی از این لحظات تاریخی و توافق تاریخی بودم.»

عربستان در ماه آوریل ۱۲.۳ میلیون بشکه نفت در روز تولید کرد که بیش از سطح مورد توافق ۱۱ میلیون بشکه در روز در این توافق جدید است بدان معنا که کاهش واقعی عربستان حدود ۳.۸ میلیون بشکه در روز است. کاهش تولید واقعی کویت و امارات نیز بیش از میزان مورد توافق جدید است.

شامگاه روز گذشته اوپک و روسیه و تولیدکنندگان دیگر بزرگ نفت توافق کردند تا میزان تولید را به رقمی تاریخی حدود ۱۰ درصد تولید نفت در جهان کاهش دهند تا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، قیمت نفت تقویت شود.

این گروه موسوم به اوپک پلاس پس از مصالحه با مکزیک توافق کردند که روزانه ۹.۷ میلیون بشکه تولید نفت خود را برای بازه ماه های می تا ژوئن کاهش دهند.

در عین حال، وزیر انرژی روسیه هم گفته است طی بیش از ۶ بار گفتگو با همتای آمریکاییش، واشنگتن آماده است تا تولید خود را به میزان ۲ تا ۳ میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان