arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

اسپانیا برخی محدودیت‌ها را در مادرید لغو کرد

با وجود تداوم مقررات منع آمدوشد در پایتخت اسپانیا، به دلیل کاهش سخت‌گیری‌ها، فعالیتهای غیرضروری روزانه در این شهر از سر گرفته شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فعالیتهای غیرضروری در مادرید، پایتخت اسپانیا، به دلیل کاهش سختگیری‌ها از سر گرفته شده است.

به گزارش فارس به نقل از اسپوتنیک، مقامات می‌گویند این مسئله به افزایش شیوع کرونا منجر نخواهد شد زیرا همچنان اقدامات پیشگیرانه دیگر برقرار هستند. «پدرو سانچز»، نخست‌وزیر اسپانیا روز یکشنبه تاکید کرد همچنان وضعیت اضطراری برقرار است و قرار نیست لغو شود.

وی افزود: «ما هنوز با پیروزی فاصله داریم و پیروزی زمانی است که زندگی به حالت عادی بازگردد. ما همه مایل به بازگشت به خیابانها هستیم. اما آرزوی ما پیروزی بزرگتر در این نبرد است.»

نگاهی به آخرین وضعیت اسپانیا، ایتالیا و فرانسه نشان می‌دهد به رغم کاهش درصد میزان ابتلا و فوتی‌ها در این کشورها در قیاس با قبل، بحران کرونا همچنان در آنها ادامه دارد.

در اسپانیا تاکنون ۱۶۶۸۳۱ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۶۲۳۹۱ تن درمان شدند و ۱۷۲۰۹ نفر جان باختند. ایتالیا با ثبت ۱۵۶۳۶۳ مبتلا، ۳۴۲۱۱ معالجه شده و ۱۹۸۹۹ جان باخته، در صدر فهرست کشورهای بحران زده از منظر شیوع کروناست.

دولت اسپانیا از انتهای ماه مارس (اسفند) قوانین اضطراری در این کشور اعمال و تمام فعالیتهای غیرضرورری را متوقف کرد؛ اما احتمال لغو برخی محدودیتها وجود دارد و این موجب انتقادهایی شده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان