arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۲۲۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

فشار بر دولت پرتغال برای کاهش تدریجی قرنطینه سراسری

رهبران مشاغل، اتحادیه‌های کارگری و پزشکان پرتغال روز دوشنبه از دولت خواستند تمهیدات بهداشتی را افزایش دهد تا امکان کاهش تدریجی قرنطینه سراسری اعمال شده در کشور به‌دلیل شیوع کرونا مهیا شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری رویترز از لیسبون، در نامه ای که به امضای ۱۶۷ نفر رسید، از «آنتونیو کاستا» نخست وزیر پرتغال و «مارسلو ربلو دِ سوسا» رئیس جمهوری این کشور خواسته شد استفاده از ماسک در فضاهای شهری اجباری و دستگاه های مخصوص ضدعفونی کننده دست در اماکن عمومی نصب شود.

امضاکنندگان این نامه تاکید کردند: طرح پایان دادن به قرنطینه سراسری مستلزم تمهیدات پیشگیرانه بیشتری است تا از شیوع مجدد ویروس کرونا جلوگیری شود، از اینرو تشدید سطح تمهیدات پیشگیرانه در زمینه سلامت عمومی، امری لازم الاجراست. آن وقت است که وضعیت فوق العاده را به تدریج می توان لغو کرد و اجازه داد اقتصاد به سطح عادی فعالیت خود بازگردد.

تاکنون ۱۶ هزار و ۹۳۴ مورد ابتلا به کرونا و ۵۳۵ مورد مرگ و میر ناشی از کووید – ۱۹ در پرتغال گزارش شده است. این تعداد بسیار کمتر از شمار ابتلا و فوتی های کرونا در اسپانیا کشور همسایه پرتغال است.

رئیس جمهوری پرتغال اعلام کرد که قصد دارد قرنطینه سراسری را تا اول ماه می (دوازدهم اردیبهشت ماه) تمدید کند.

در نامه ای که به امضای اقشار مختلف مردم پرتغال رسید، از دولت خواسته شد همه موارد مشکوک به کرونا ظرف ۲۴ ساعت از زمان تشخیص علائم اولیه مورد آزمایش قرار گیرند و آزمایش های لازم درسراسر کشور برای شناسایی پادتن های ضد بیماری انجام شود.

یکی از مواردی که به مقام های بخش بهداشت و درمان پرتغال پیشنهاد شد این بود که از اپراتورهای مخابراتی خواسته شود جزئیات تماس های کاربران مبتلا به کرونا ظرف ۱۴ روز گذشته را در اختیار مسئولان قرار دهند.

براساس اطلاعات مکان‌یابی، مقام های مربوطه می توانند به کاربرانی که در مجاورت افراد مبتلا هستند، از طریق پیامک یا تماس تلفنی در زمینه خطر سرایت هشدار دهند.

«مارتا تمیدو» وزیر بهداشت پرتغال در یک کنفرانس خبری با اعلام اینکه اولویت این بخش، آزمایش افراد بیشتری است، گفت در مجموع ۱۷۹ هزار آزمایش کرونا از ابتدای ماه مارس (۱۱ اسفند ۹۸) در این کشور ۱۰ میلیون نفری انجام شده است.

در همین حال، مقام های پرتغال هشدار دادند که آمار پایین ابتلا به کرونا در این کشور به منزله برداشتن فوری محدودیت های اعمال شده نیست.

«یورگ روگ دِ کانا» رئیس اتحادیه مستقل پزشکان پرتغال موثق بودن آمار رسمی مبتلایان به کرونا را زیر سوال برد و گفت: اشکالاتی در نحوه گزارش موارد ابتلا وجود دارد.

وی افزود: ممکن نیست که در یک هفته، تنها ۱۵ مورد جدید ابتلا در سراسر منطقه لیسبون و واله دِ تژو گزارش شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید عباس تسبیحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
0
باید دید روسای رده بالای پرتقال با مقامات و روسای جمهور اسلامی ایران نسبتی ندارند ،،، چون هر دو به فکر بازگشایی هستند
نظرات بینندگان