arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۲۲۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید/ پرداخت یک میلیون تا دو میلیون به صورت قرض‌الحسنه به ۴ میلیون خانوار ایرانی / تصمیم‌گیری برای بازگشایی مدارس به چه زمانی موکول شد؟ / حمایت رسمی سندرز از بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا / افزایش 750 هزار تومانی حقوق بازنشستگان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پرداخت یک میلیون تا دو میلیون به صورت قرض‌الحسنه به ۴ میلیون خانوار ایرانی: علی ربیعی، سخنگوی دولت، در نشست خبری دیروز خود با خبرنگاران، گفت: ما ابتدا در نظر گرفتیم که به ۴ میلیون خانوار با درآمد پایین یک میلیون تا دو میلیون به صورت قرض الحسنه پرداخت کنیم که این اتفاق خواهد افتاد و در کنارش به همه یارانه بگیران که آن ۴ میلیون خانواده هم شاملش می‌شوند، گفتیم که وام یک میلیونی با نرخ ۱۲ درصد پرداخت می‌کنیم.

حمایت رسمی سندرز از بایدن: سناتور ایالت ورمونت پس از آنکه چند روز پیش از رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها کناره‌گیری کرد امروز حمایت خود را از «جو بایدن» به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها برای رقابت با ترامپ اعلام کرد. «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت حمایت خود از «جو بایدن» نامزد نهایی حزب دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری را اعلام کرد. سندرز به طور ناگهانی در یک برنامه زنده جو بایدن، حضور پیدا کرد و حمایت خود را از وی در برابر دونالد ترامپ اعلام کرد.

تصمیم‌گیری برای بازگشایی مدارس به هفته آینده موکول شد: محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در نهصد و هفتاد و سومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، در مورد استمرار تعطیلی یا بازگشایی فعالیت مدارس گفت: با ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وضعیت بیماری در کشور و میزان لزوم پایبندی به رعایت سیاست فاصله گذاری اجتماعی که در جلسه هفته آینده ستاد ملی مبارزه با کرونا ارایه خواهد شد در مورد نحوه فعالیت مدارس تصمیم گیری می‌شود. البته آموزش مجازی به عنوان جایگزین رسمی آموزش حضوری در مدت تعطیلی مدارس با قوت و جدیت پیگیری خواهد شد.

افزایش 750 هزار تومانی حقوق بازنشستگان: بنابر اظهارات اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری به طور میانگین ۷۵۰ هزار تومان افزایش می‌یابد که تلاش می‌شود حقوق فروردین ماه با احکام جدید پرداخت شود.

هشدار جدی سازمان غذا و دارو؛ مصرف "رانیتیدین" را متوقف کنید: سازمان غذا و دارو در اطلاعیه ای دستور جمع آوری و حذف تمامی فراورده های رانیتیدین بازار دارویی کشور را از تاریخ ۲۴ فروردین صادر کرد. و همچنین به تمامی مصرف کنندگان فرآورده های رانیتیدین توصیه کرد که ضمن قطع دارو، با پزشک معالج خود در مورد سایرگزینه های درمانی جایگزین مشورت کنند.

ساخت همزمان 70 واکسن برای درمان کرونا در جهان: سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: ۷۰ واکسن برای کووید ۱۹ در جهان در حال ساخت است و آخرین مورد آن مربوط به یک شرکت چینی در هنگ ‌کنگ است. مقامات سازمان جهانی بهداشت از قول دانشمندان زیست‌فناوری چینی گفته‌اند که روند ساخت این واکسن هم اکنون به فاز دوم رسیده است. دو واکسن دیگر نیز که به طور جداگانه به دست محققان دو شرکت دارویی آمریکایی ساخته می‌شود، اینک به مرحله تست انسانی رسیده است.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کشور: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد. وی افزود: با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۳۳۰۳ نفر رسید. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و بر این اساس در مجموع تا امروز ۴۵۸۵ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. جهانپور همچنین گفت: تا کنون ۴۵۹۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

درمان رایگان "کرونا" در بیمارستان های کشور: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین نتایج روش های درمانی مورد مطالعه برای درمان بیماران کرونا، در عین حال از احتمال تولید واکسن کرونا بین ۹ ماه تا یک سال آینده خبر داد وی افزود:  البته بیمارستان‌ها باید تمام تلاش خود را انجام بدهند که موضوع رایگان شدن هزینه درمان بیماران مبتلا به کرونا انجام شود. اگر بیمار اتباع خارجی است و مبتلا به کرونا باشد، هزینه او رایگان است. ولی هر مشکل تنفسی و سندرم حاد تنفسی به معنی کرونا نیست.

فراتر رفتن شمار جانباختگان کرونا در ایالت نیویورک آمریکا از ۱۰ هزار تن: فرماندار ایالت نیویورک ضمن اعلام آمار جدید جانباختگان کرونا که از ۱۰ هزار تن عبور کرد، گفت که این ایالت وضعیت حاد را از سر گذرانده است. شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد «اندرو کومو» فرماندار ایالت نیویورک آمریکا اعلام کرد ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۶۷۱ نفر در این ایالت بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند و آمار مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس به ۱۰ هزار و ۵۶ نفر رسیده است.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
2
کاش از اول می گفتن که دانش آموزان و خانواده هاشون، دروس ارائه شده در تلویزیون رو جدی بگیرن زیرا از همین ها امتحان گرفته میشه. خیلیا جدی نگرفتن. خیلیا هم اعلام کردن که بدرد بخور نیست و ادامه ندادن. خیلی از معلما هم گفتن بدرد بخور نبود.
نظرات بینندگان