arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۷ فروردین ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حقوق فروردین بازنشستگان لشکری و کشوری واریز شد
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۰۰:۲۳
معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور وزارت اقتصاد طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری مشمول و لشکری، کمیته امداد، بهزیستی و نیرو‌های نظامی و انتظامی تامین اعتبار و در وجه دستگاه‌های اجرایی مربوط واریز شد.
گمانه‌زنی جدید درباره منشأ انتقال ویروس کرونا به بدن انسان
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۰۰:۲۳
یافته‌های جدید دانشمندان در کانادا از احتمال انتقال ویروس کرونای جدید از سگ‌های ولگرد به انسان حکایت دارد.
آماده باش هلال احمر در ۵ استان در پی هشدار قرمز هواشناسی
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۰۰:۲۲
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پی هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی برای باد شدید، بارش تگرگ و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها در پی تقویت سامانه بارشی در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان از عصر چهارشنبه آماده باش کامل در پنج استان یادشده را اعلام کرد.
وزارت بهداشت: کرونا در دمای ۷۰ درجه، پنج دقیقه زنده می‌ماند / این ویروس در دمای ۴ تا ۲۲ درجه، ۱۴ روز امکان بیماری زایی دارد
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۰۰:۲۲
معاونت درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: ویروس کرونا در دمای ۴ تا ۲۲ درجه ۱۴ روز زنده می‌ماند و همین مدت بیماری زایی دارد. بیماری زایی این ویروس در دمای ۳۷ درجه به دو روز کاهش می‌یابد. در دمای ۵۶ درجه میزان ماندگاری و بیماری زایی ویروس کرونا به ۳۰ دقیقه می‌رسد و در دمای ۷۰ درجه پس از پنج دقیقه ویروس از بین می‌رود.
کاهش چشمگیر قربانیان کرونا در اسپانیا / ۵۲۳ جان باخته در ۲۴ ساعت گذشته
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۰۰:۲۲
همزمان با افزایش تست‌های تشخیص کرونا، نرخ مرگ و میر روزانه بر اثر ابتلا به کرونا در اسپانیا به ۵۲۳ تن رسیده که در مقایسه با چند روز گذشته تقریباً نصف شده است. وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد که آزمایشات تشخیص ویروس کرونا بر روی هزاران نفر در کشور در حال انجام است که می‌تواند به ما در کاهش محدودیت‌های سختگیرانه کمک کند.
تهران، رتبه اول در ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۰۰:۲۱
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران ضمن اشاره به بالا بودن میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران، گفت: تاثیر افزایش حضور مردم در سطح شهر را نیز یک ماه دیگر در آمار موارد ابتلا و مرگ‌ومیر شاهد خواهیم بود.
حمل‌ونقل عمومی علت ۳۰ درصد ابتلا به کرونا در کشور است
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۰۰:۱۹
نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اشاره به بیشترین دلایل ابتلا به کرونا در کشور گفت: بر اساس آمار ۴۰ الی ۴۵ درصد شیوع کرونا از طریق مراجعات به مراکز درمانی و رعایت نکردن نکات بهداشتی و ۳۰ درصد انتقال کرونا هم از طریق حمل‌ونقل عمومی مترو و اتوبوس صورت گیرد.
قیمت کالا‌های اساسی برای ماه رمضان اعلام شد / اجرای طرح ویژه نظارتی در ایام روزه داری
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۰۰:۱۷
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ضمن ارائه جزئیاتی درباره طرح نظارتی ویژه ماه رمضان، قیمت کالا‌های اساسی که برای تنظیم بازار ماه رمضان عرضه می‌شود را اعلام کرد. عباس تابش اعلام کرد که طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان از ۳۰ فروردین تا سوم خرداد در سراسر کشور به صورت هماهنگ اجرا خواهد شد.
سقف ذخیره سهمیه بنزین در کارت‌های سوخت از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یافت
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۹:۳۷
روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سقف ذخیره سهمیه سوخت خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش پیدا کرد.
قیمت کالا‌های اساسی برای ماه رمضان اعلام شد / اجرای طرح ویژه نظارتی در ایام روزه داری
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۹:۳۷
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ضمن ارائه جزئیاتی درباره طرح نظارتی ویژه ماه رمضان، قیمت کالا‌های اساسی که برای تنظیم بازار ماه رمضان عرضه می‌شود را اعلام کرد. عباس تابش اعلام کرد که طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان از ۳۰ فروردین تا سوم خرداد در سراسر کشور به صورت هماهنگ اجرا خواهد شد.
سازمان سنجش: کنکور ۲۰ روز پس از پایان امتحانات نهایی متوسطه برگزار می‌شود
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۹:۳۶
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون سراسری ۲۰ روز پس از پایان امتحانات سال ششم متوسطه برگزار می‌شود. وی افزود: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، آزمون‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری در خرداد ماه برگزار خواهد شد.
ربیعی: تصمیم دولت در خصوص بازگشایی مدارس ۳۱ فروردین اعلام می‌شود
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۹:۳۶
سخنگوی دولت گفت: تصمیم دولت درباره بازگشایی مجدد مدارس روز یکشنبه هفته آینده (۳۱ فروردین) اعلام خواهد شد.
جهانپور: یک سوم تعداد فوتی‌های دو روز اخیر تهرانی‌ها بوده اند / برای شروع و پایان بیماری نیازمند تست PCR هستیم
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۵:۲۶

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متأسفانه بررسی آمار حکایت از آن دارد که همین دو روز اخیر یک سوم تعداد فوتی‌ها مربوط به شهر تهران بوده است. وی درمورد اینکه دقیق‌ترین راه تشخیص کرونا در کشور چه راهی است، گفت: برای شروع و پایان بیماری نیازمند تست PCR هستیم که البته نتیجه مثبت این تست قطعی است ولی نتیجه منفی آن قطعی نیست، برای درمان نیازی به تست PCR نیست و سی تی اسکن می‌تواند اطلاعات لازم از بیماری را در اختیار پزشک قرار دهد.

بیانیه نمایندگان مجلس: هیچ کارگری نباید کمتر از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق بگیرد
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۴:۵۰

بیانیه‌ ی نمایندگان مجلس در راستای تجدید نظر در حداقل دستمزد کارگران: شورای عالی کار با تجدید نظر در تصمیم اتخاذ شده و با در نظر گرفتن تورم ۴۱ درصدی اعلام شده توسط بانک مرکزی و با در نظر گرفتن این که به هیچ کارگری نباید کمتر از ۲۸ میلیون ریال حقوق داد موجبات رضایت کارگران زحمت کش را فراهم کنید

ربیعی: به مردم اطمینان می‌دهم حتی یک دلار هم گم نشده است
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۴:۲۸

علی ربیعی، سخنگوی دولت گفت: به ملت ایران اطمینان می‌دهم حتی یک دلار هم از بودجه سال ۹۷ گم نشده است و همه این‌ها به طور مشخص محاسبه خواهد شد.

دانشگاه "اُتاوا": سگ‌های ولگرد به عنوان مظنون جدید انتقال اولین کروناویروس به انسان
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۳:۳۱

"شوهوا شیا" استاد زیست شناسی دانشگاه "اُتاوا" با ردیابی کروناویروس‌ها در گونه‌های مختلف حیوانی، احتمال داده است که سگ‌های ولگرد -به طور خاص روده سگ‌ها- ممکن است منشأ بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ باشد. اولین کروناویروس جدید و نزدیک‌ترین فامیل آن یعنی کروناویروس خفاش، روده سگ سانان را آلوده کرده است و به احتمال زیاد منجر به تکامل سریع ویروس در سگ‌ها و انتقال آن به انسان شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت: کرونا از ایران نرفته است / آمار دقیق مبتلایان کرونا قابل برآورد نیست
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۲:۳۴

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به محدودیت تعداد تست، امکان برآورد دقیق همه مبتلایان به ویروس کرونا در هیج کشوری نیست. بطور قطع آمار واقعی بیش از آمار رسمی است اما اینکه آمار رسمی را ضرب در ۲ یا سه یا عدد دیگری بکنیم درست نیست.

شرایط دریافت وام یک میلیونی کرونا
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۲:۰۸

وزارت تعاون اعلام کرد تمام سرپرستان خانواری که یارانه نقدی ماهانه دریافت می‌کنند و علاقه‌مند هستند از تسهیلات بانکی حمایتی کرونا برخوردار شوند، می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط مندرج در این اطلاعیه، ضمن پذیرش محتویات آن، کد ملی سرپرست خانوار را حداکثر تا روز یکشنبه ۹۹/۱/۳۱ از طریق تلفن همراهی که به نام سرپرست خانوار است به شماره ۶۳۶۹ پیامک کنند. خانوارهای یارانه بگیر، برای استفاده از تسهیلات بانکی، تقاضای خود را صرفاً با پاسخ به پیامک‌هایی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سرشماره v.refah ارسال می‌کند، ثبت کنند. برای اعلام تقاضا، هیچگونه مراجعه به بانک‌ها و سازمان‌های دولتی نیاز نیست. وزارت ارتباطات از ساعت ۲۲ روز چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه جاری به همه سرپرستان خانوارهای دریافت کننده یارانه، پیامک ارسال خواهد کرد.

ارسال پیامک کد ملی سرپرست خانوار، به منزله قبول و تعهد اجرای ۴ بند این اطلاعیه است: تعداد اقساط ۳۰ ، هر قسط ۳۵ هزار تومان، تعهد به عدم تغییر حساب یارانه تا بازپرداخت وام و قبول برداشت اقساط از یارانه.

روحانی: گزارش دیوان محاسبات درمورد بخش ارز، ۱۰۰ درصد غلط بود
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۱:۵۹

روحانی با انتقاد از گزارش دیوان محاسبات گفت: حرف تا از دهان بیرون نیاید، می‌توان آن را تعدیل کرد اما وقتی از زبان خارج شد، هر کسی از ضد انقلاب و... درباره آن حرف می‌زند. وقتی یک دستگاه نظارتی گزارشی تهیه می‌کند، می‌تواند با مسئولان دولتی رایزنی و مشورت کند. مگر دستگاه‌های دولتی با آنها قهرند. من خودمان آن گزارش را به شما دادیم.
رییس جمهور اضافه کرد: دیروز رئیس بانک مرکزی به درستی پاسخ داد و من هم وقتی گزارش را دیدم و عیب و ایراد دارد.
وی اظهار داشت: نظارت باید باشد و براساس قانون اساسی است. من مسئول اجرای قانون اساسی هستیم اما می‌گویم نصف و نیمه عمل نکنیم. یک سفره همه چیزش باهم است. نظارت باید عام باشد. هر کس از بودجه استفاده می‌کند، باید مورد نظارت باشد و دیوان محاسبات بر آنها هم نظارت کند. من از مسئولان می‌خواهم بیان‌ آنها به گونه‌ای نباشد که موجب شبهه از سوی مردم باشد. رییس‌جمهور افزود: من بخش ارز را که شنیدم، ۱۰۰ درصد غلط بود و براساس بی‌اطلاعی محض از مقررات و قوانین کشور بود. این بسیار بد است که یک مقام حرفی را بزند اما با قوانین کشور منطبق نباشد. خواهش می‌کنم همه عزیزان پاسخ لازم را بدهند. این پاسخ به خاطر دفاع از دولت نباشد بلکه به خاطر دفاع از حقیقت است تا همه دستگاه‌ها مراقبت کرده و بدانند بدون توجه به مقررات نمی‌توان مسئله‌ای را بیان کرد.

کنکور و امتحانات نهایی «حضوری» برگزار می‌شود
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۱:۴۳

قائم مقام و دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از تصویب برگزاری آزمون نهایی دوره متوسطه و آزمون سراسری در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور خبر داد و گفت: تاریخ برگزاری آزمون نهایی دوره متوسطه و کنکور سراسری بستگی به مصوبات ستاد مقابله با کرونا دارد و قطعاً در سال جاری این دو آزمون با رعایت تاریخ منعطف برگزار خواهند شد.

روحانی: باید همزمان با بیماری و بیکاری مقابله کنیم
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۱:۴۳

حسن روحانی در جلسه هیات دولت گفت:‌ امروز مهم‌ترین مسئله و دغدغه مردم ما سلامت و معیشت است، ما باید کاری کنیم که همزمان با بیماری و بیکاری مبارزه کنیم و اگر بتوانیم این دیدگاه جامع را به خوبی اجرایی و عملیاتی کنیم، ان‌شاءالله قدم به قدم می توانیم شرایط کشور را به سمتی هدایت کنیم که برای مردم ما مطلوب باشد.

آیا پیکر متوفیان کرونایی، ویروس را منتقل می‌کند؟
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۱:۴۲

پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره قطر با انتشار«دفترچه راهنمای» سازمان جهانی بهداشت در خصوص پیکرهای متوفیان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹) آورد: این شایعه که اجساد افراد متوفی عامل انتقال این ویروس هستند، رد شده است. سازمان جهانی بهداشت در این دفترچه تاکید کرد: تاکنون هیچ گونه اطلاعاتی مبنی بر اینکه اجساد مردگان عامل انتقال ویروس کرونا است، دریافت نشده و همچنین هیچ موردی دال بر اینکه شخصی در اثر تماس با فرد متوفی به ویروس کرونا مبتلا شده، گزارش نشده است.

مقام آمریکایی: کرونا احتمالا ساخته آزمایشگاه چین نیست
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۱:۴۱

ژنرال مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش امریکا در پاسخ به سوالی در مورد این که آیا وی شواهدی در مورد ساخت این ویروس در آزمایشگاه‌های چین دارد و یا به طور تصادفی آزاد شده است، گفت: در طیف گسترده‌ای از رسانه‌ها و سایت‌ها شایعات و گمانه زنی‌های زیادی صورت گرفته اما شواهدو اسناد قطعی وجود ندارد اگرچه به نظر می‌رسد وزن عمده شواهد به سمت طبیعی بودن آن است. اما ما هنوز نمی‌دانیم.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۰:۱۵

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان