arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ادعای آمریکا مبنی بر  نزدیک شدن ۱۱ قایق نیروی دریایی ایران به ناوهای این کشور / متهم شدن چین به پنهانکاری درباره کرونا / احتمال اوج‌گیری کرونا در فصل پاییز / پزشک جنجالی فرانسوی: ویروس کرونا تا پایان بهار از بین می رود / پزشک جنجالی فرانسوی: ویروس کرونا تا پایان بهار از بین می رود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ادعای آمریکا مبنی بر  نزدیک شدن ۱۱ قایق نیروی دریایی ایران به ناوهای این کشور / متهم شدن چین به پنهانکاری درباره کرونا / احتمال اوج‌گیری کرونا در فصل پاییز / پزشک جنجالی فرانسوی: ویروس کرونا تا پایان بهار از بین می رود / پزشک جنجالی فرانسوی: ویروس کرونا تا پایان بهار از بین می رود

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ادعای آمریکا مبنی بر  نزدیک شدن ۱۱ قایق نیروی دریایی ایران به ناوهای این کشور: نیروی دریایی آمریکا مدعی شد روز چهارشنبه ۱۱ قایق نیروی دریایی ایران در شمال خلیج فارس چندین بار برای شش ناوجنگی آمریکایی «مزاحمت» ایجاد کرده و در فاصله خطرناکی به آنها نزدیک شده‌اند. آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که بارها به شناورهای ایرانی اخطار داده‌اند اما تا یک ساعت با پاسخی از جانب شناورهای ایرانی مواجه نشده‌اند. طبق ادعای ناوگان پنجم آمریکا، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد قایق‌های ایران به فاصله ۵۰ یاردی ناو یو‌اس‌اس بی‌ پولر و به فاصله ۱۰ یاردی ناو یو‌اس‌سی‌ جی مائویی نزدیک شده‌اند.

احتمال اوج‌گیری کرونا در فصل پاییز: ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت گفت: در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده امکان تولید واکسن ویروس کرونا وجود ندارد و این ویروس در پاییز آینده احتمالا به اوج می‌رسد و در کنار آن ویروس آنفلوآنزا نیز پس از ۱۱ سال به پیک خواهد رسید.

پزشک جنجالی فرانسوی؛ ویروس کرونا تا پایان بهار از بین می رود: دیدیه رائولت، پزشک متخصص فرانسوی که با شیوع کرونا در فرانسه به یکی از خبرسازترین شهروند فرانسوی تبدیل شده است، در تازه‌ترین ویدئوی خود ادعا کردکه ویروس کرونا تا پایان بهار از پای درخواهد آمد. وی برخلاف نظر غالب کادر وزارت بهداشت و اغلب پزشکان فرانسوی، از اولین روز تاکید داشت که داروی ترکیبی ازهیدروکسی کلروکین بزگترین درمان برای بیماران کووید-۱۹ است.

متهم شدن چین به پنهانکاری درباره کرونا: «جانز ساورز» رئیس پیشین سرویس اطلاعات مخفی انگلیس (MI6) در گفت‌وگو با «رادیو بی‌بی‌سی»، اتهامات جدیدی را در رابطه با شیوع کرونا به چین وارد کرد. به نوشته روزنامه «دیلی میل»، ساورز روز چهارشنبه مدعی شد که چین کروناویروس را از غرب مخفی کرد و از اینکه مقصر همه‌گیری این بیماری در جهان است، طفره می‌رود. وی ادامه داد که چین در همان روزهای اولیه بروز این بیماری، با صداقت وارد عمل نشد و پس از آن با خشم جامعه بین‌الملل روبرو گردید.

خریداران سیم کارت جدید برای دریافت وام یک میلیون تومانی چه کنند؟: حسین میرزایی، سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا بیان کرد: افرادی در روز شنبه و یکشنبه سیم کارت خریداری می‌کنند و هنوز پیامک سرشماره V.Refah را دریافت نکرده بودند، کد ملی سرپرست خانوار را که یارانه نقدی دریافت می‌کند به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند. ما در وزارت رفاه بررسی‌ها را انجام می‌دهیم.

واکنش دیوان محاسبات کشور به گم شدن ۴.۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی: دیوان محاسبات کشور در اطلاعیه‌ای نسبت به برخی اظهارنظر‌ها درباره گم شدن ۴.۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال ۹۷ توضیحاتی ارائه کرده است. این دیوان در بیانیه‌ای با تاکید بر هماهنگی و نظارت دو قوه مجریه و مقننه برای تعیین تکلیف ارز‌های پرداختی در چارچوب اعتبارات مصوب، اعلام کرد که گم شدن حتی یک دلار از ارز‌های پرداختی متصور نیست.

آخرین وضعیت کرونا در کشور: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۷۹۹۵ نفر رسید. وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز ۴۸۶۹ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. جهانپور ادامه داد: تا کنون ۵۲۲۲۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۳۵۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی درخاتمه خاطرنشان کرد: تا کنون ۳۱۰ هزار و ۳۴۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

درخواست ۱۶ میلیون آمریکایی در عرض ۳ هفته برای بیمه بیکاری: با تشدید آثار اقتصادی منفی شیوع ویروس کرونا، شمار متقاضیان هفتگی جدیدبیمه بیکاری در آمریکا برای سومین هفته متوالی سطحی بی‌سابقه داشته است. بنا به اعلام وزارت کار آمریکا تنها در یک هفته منتهی به شنبه اخیر ۶/۶ میلیون نفر دیگر درخواست مقرری بیکاری کرده‌اند. همزمان با اعمال این محدودیت‌ها ظرف سه هفته گذشته بیش از ۱۶ میلیون نفر در آمریکا تقاضای مقرری بیکاری کرده‌اند.

تلاش ۷۰ گروه از محققان برای تولید واکسن کرونا: به گزارش سازمان جهانی بهداشت، محققان سراسر جهان در تلاش برای تولید واکسن ویروس جدید کرونا تاکنون توانسته‌اند ۷۰ کاندیدا را برای این منظور شناسایی کنند. از بین این ۷۰ مورد تنها سه واکسن به مرحله آزمایشات بالینی رسیده و ایمنی و کارآیی آن‌ها روی بدن انسان در دست بررسی است.

نظرات بینندگان