arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

بلومبرگ: میزان تست‌های کرونا در آمریکا برای بازگشایی اقتصاد کافی نیست

تارنمای بلومبرگ به نقل از کارشناسان گزارش داد که میزان تست‌های انجام شده در آمریکا برای تشخیص مبتلایان به کرونا برای بازگشایی اقتصاد این کشور کافی نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بلومبرگ: میزان تست‌های کرونا در آمریکا برای بازگشایی اقتصاد کافی نیست

مردم منتظر در صف تست کرونا در ایالت نیوجرسی

تارنمای بلومبرگ به نقل از کارشناسان گزارش داد که میزان تست‌های انجام شده در آمریکا برای تشخیص مبتلایان به کرونا برای بازگشایی اقتصاد این کشور کافی نیست.

بلومبرگ در این گزارش که یکشنبه‌شب منتشر شد، نوشت: تردیدی نیست که آزمایش تشخیص کرونا کلید بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی و مدارس کرونازده کشور است، اما در این مورد که چه تعداد تست برای این کار کافی است، اختلافی جدی وجود دارد.

با این حال، بسیاری از کارشناسان سلامت نگران هستند که سطح کنونی انجام آزمایش‌های کرونا در آمریکا ممکن است به قیمت جان مردم تمام شده و تلاش‌ها برای بازگشایی اقتصادی را بی‌اثر کند.

به نوشته بلومبرگ، دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا می‌گوید که در حال حاضر روزانه ۱۲۰ هزار تست در این کشور انجام می‌شود که بیشتر آن‌ها در آزمایشگاه‌های خصوصی و برخی نیز در آزمایش‌گاه‌های دولتی است.

ترامپ براین باور است که این مقدار تست تشخیص کرونا برای بازگشایی گام‌به‌گام اقتصادی آمریکا کافی است، اما کارشناسان تاکید دارند که این تعداد کم است و گستره شیوع کرونا را مبهم نگه‌داشته و ایالت‌هایی را که فعالیت‌های خود را از سر می‌گیرند در معرض موج جدیدی از شیوع کووید۱۹ قرار می‌دهد.

«هاوار فورمن» مدیر برنامه مدیریت سلامت در مدرسه سلامت ییل می‌گوید که ایالات متحده برای اینکه از مهار شیوع کرونا اطمینان حاصل کند، باید روزانه یک میلیون تست انجام دهد.

«آشیش ژا» مدیر موسسه سلامت جهانی هاروارد نیز با تاکید براینکه مساله اصلی این است که آیا می‌توان فعالیت اقتصادی را حفظ کرد، گفت که آمریکا تا اول ماه مه باید توانایی انجام روزانه دست‌کم ۵۰۰ هزار تست را داشته باشد.

بلومبرگ در ادامه گزارش نوشت: در همین حال، آزمایشگاه‌ها در آمریکا از کمبود تجهیزات آزمایشگاهی برای کرونا، از جمله سوآب برای دریافت نمونه و مواد شیمیایی و نیروهای لازم برای انجام آزمایش، رنج می‌برند و مشخص نیست که این کمبودها چه زمانی رفع گردد.

«دیوید اسکورتون» مدیر عامل انجمن کالج‌های پزشکی آمریکا دوشنبه گذشته در نامه‌ای به «دبورا بیرکس» ایمنی‌شناس وزارت خارجه آمریکا و مشاور ارشد پزشکی ترامپ در ستاد مقابله با کرونا نوشت که این کمبودها باعث شده که آزمایشگاه‌ها در وضعیتی قرار بگیرند که نتواند از همه ظرفیت دستگاه‌ها، پلاتفرم‌ها و کیت‌های تشخیص استفاده کامل ببرند.

به گزارش ایرنا، همه‌گیری ویروس کرونا که ترامپ در ابتدا باوری به آن نداشت، اکنون دولت او را در مخمصه بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی ویا ادامه روند قرنطینه و بسته ماندن مراکز کوچک و بزرگ کسب‌وکار در این کشور گرفتار قرار داده است.

درحالی که آمریکایی‌های فاقد شغل و بی‌پول در تلاش برای یافتن وعده غذای رایگان هستند، ترامپ با بهره جستن از اعتراض‌های مردم آمریکا برای برداشته شدن قرنطینه و بازگشت به سرکار، با فرمانداران ایالت‌هایی که مخالف این موضوع هستند به جنگ نیابتی پرداخته و تلاش دارد تا از وضعیت پریشان برای افزایش محبوبیت خود در انتخابات آبان ماه سود بجوید.

ترامپ در این جنگ نیابتی با توجه به شرایط ملتهب اجتماعی بوجود آمده تلاش می‌کند فرمانداران ایالت‌های آمریکا را تحت فشار بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی قرار دهد؛ اما بسیاری از فرمانداران که با موج جدید اعتراض‌های حمایت و هدایت شده از سوی ترامپ برای رفع قرنطینه مواجه‌اند، می‌گویند مطابق قانون اساسی، خود را مسئول حفظ سلامت و ایمنی شهروندان می‌دانند و قصد ندارند در لغو قرنطینه‌ تعجیل کنند زیرا از بازگشت موج دیگر شیوع کووید۱۹ بسیار نگرانند.

بسیاری از کارشناسان، وضعیت موجود به بار آمده ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا را متوجه سوء مدیریت ترامپ می‌دانند که به هشدارهایی که به وی در ماه‌های ژانویه و فوریه (دی و بهمن) داده شده بود، اهمیتی نداده است.

اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار نفر رسیده که از این تعداد نیز بیش از ۱۶۳ هزار نفر جان باخته‌اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا نیز در حال حاضر از ۷۴۲ هزار نفر فراتر رفته که از این تعداد بیش از ۳۹ هزار نفر جان باخته‌اند؛ میزان مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا حدود یک سوم مبتلایان در جهان است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان