arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

پزشکی قانونی: از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین، تلفات حوادث رانندگی در کشور ۴۰ درصد کاهش یافته

بنا براعلام اولیه آمار تلفات حوادث رانندگی در نوروز سال جاری (۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین)، ۵۱۳ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه جمع آوری آمار نوروزی در سال قبل ۴۰.۶ درصد کاهش یافته است. استان تهران با ۵۲ فوتی بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشت، پس از آن استان فارس با ۴۵ و خوزستان و کرمان هر کدام با ۳۹ فوتی در رتبه های بعدی تلفات تصادفات قرار گرفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: به دنبال کاهش قابل توجه سفرها در نوروز امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و اصل در خانه ماندن برای قطع زنجیره این بیماری، شاهد کاهش ۴۰.۶ درصدی تلفات حوادث رانندگی در کشور بودیم.

در این مدت ۵۱۳ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که ۴۳۱ نفر از آنان مرد و ۸۲ نفر زن بودند.
بیشترین تلفات در تهران

بر اساس این گزارش در نوروز امسال، استان تهران با ۵۲ فوتی بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشت، پس از آن استان فارس با ۴۵ و خوزستان و کرمان هر کدام با ۳۹ فوتی در رتبه های بعدی تلفات تصادفات قرار گرفتند.

همچنین استان های ایلام با یک، یزد و قم هر کدام با چهار و زنجان با پنج فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی در نوروز امسال را داشتند.

پرتلفات ترین روز، ۲۹ اسفند

در نوروز امسال ۲۹ اسفند (با ۴۴ فوتی) و ۲۷ اسفند (با ۴۳ فوتی) بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی را به خود اختصاص دادند.

بر اساس آمارهای موجود از کل تلفات حوادث رانندگی نوروز امسال ۱۸۲ نفر راننده، ۱۶۵ نفر سرنشین، ۹۶ نفر عابرپیاده، ۵۹ نفر موتورسیلکت سوار و ۱۱ نفر نامعلوم بودند.

یادآور می شود آمار ارائه شده در این خبر آمار اولیه تلفات حوادث رانندگی در نوروز امسال است و آمار نهایی و قطعی تلفات این حوادث طی یک ماه آینده و پس از نهایی شدن آمار مصدومین و درگذشتگان اعلام خواهد شد.

نظرات بینندگان