arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

سقف شکنی تازه بورس با شاخص ۷۰۸۰۰۰ واحدی

شاخص بورس با رشدی بیش از ۱۸۰۰۰ واحدی در پایان معاملات روز جاری به ۷۰۸ هزار و ۴۷۸ واحد رسید تا سقف تازه ای برای سهامداران در این بازار شکل بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش  ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با حداقل رشد ۲ درصدی مواجه شدند.

صعود دسته جمعی شاخص‌ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۱۸۴۴۶ واحد رشد معادل ۲.۶۷ درصد به ۷۰۸ هزار و ۴۸۲ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۴۹۱۴ واحد افزایش معادل ۲.۶۷ درصد به ۱۸۸ هزار و ۷۷۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۴۱۳۷ واحد افزایش معادل ۱.۷۴ درصد به ۲۴۲ هزار و ۲۴۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۷۵۰ واحد افزایش معادل ۱.۷۴ درصد به ۱۶۱ هزار و ۷۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۰۳۸۷ واحد افزایش معادل ۲.۳۲ درصد به ۸۹۷ هزار و ۳۷۱ واحد، شاخص بازار اول با ۱۳۲۱۲ واحد افزایش معادل ۲.۷۲ درصد به ۴۹۹ هزار ۵۱۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۸۴۶۶ واحد رشد معادل ۲.۶۱ درصد، به یک هزار و ۵۱۰ واحد رسید.

نمادهای تاثیر گذار

از سویی دیگر امروز ۷ نماد « فارس با ۲۰۳۱ واحد، فولاد با ۱۵۷۳ واحد، فملی با ۸۲۳ واحد، تاپیکو با ۷۰۲ واحد، وغدیر با ۶۶۲ واحد، وبملت با ۶۵۷ واحد و رمپنا با ۵۷۹ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

نوسان شاخص صنایع

این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «فرآورده نفتی با ۷۷۱۱۸ واحد صعود معادل ۴.۳۳ درصد به یک هزار و ۸۵۷ واحد، بانک‌ها با ۱۴۴ واحد افزایش معادل ۴.۱۸ درصد به ۳ هزار ۶۰۳ واحد، محصولات فلزی ۱۰۲۶۶ واحد رشد معادل ۳.۹۳ درصد به ۲۷۱ هزار و ۵۴۰ واحد، فنی و مهندسی ۲۲۱ واحد افزایش معادل ۳.۷۳ درصد به ۶ هزار و ۱۵۴ واحد، شیمیایی با ۱۴۸۱ واحد رشد، معادل ۳.۶۵ درصد به ۴۲ هزار و ۳۲ واحد، فلزات اساسی با ۱۵۲۷۰ واحد رشد معادل ۳.۵۷ درصد به ۴۴۲ هزار و ۷۶۹ واحد، وسایل ارتباطی با (۱۴۸۲) واحد افت معادل (۳.۷۰) درصد به ۳۸ هزار و ۵۴۵ واحد» رسید.

بیشترین افزایش قیمت ها

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «پترول، نوری، قنیشا، وساخت، کرماشا، خمحرکه و رانفور» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «غشهد، ختور، کفپارس، کاذر، چکاوه، دشیمی و کالا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در یک میلیون و ۷۶ هزار نوبت معاملاتی، ۷ میلیارد و ۳۴۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۷۶ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

نظرات بینندگان