arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

کرونا؛ روند ابتلای روزانه در اسپانیا و بلژیک نزولی شد

آمار منتشر شده از سوی نهادهای درمانی اسپانیا و بلژیک نشان می‌دهد که نمودار ابتلای روزانه به ویروس کرونا در این کشورها نزولی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شمار قربانیان ویروس «کووید۱۹»، در اسپانیا در حالی از ۲۱ هزار نفر فراتر رفت که تعداد ابتلای روزانه آن برای اولین بار در چند روز اخیر کاهش پیدا کرد.

وزارت بهداشت اسپانیا امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۳۹۶۸ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است. این برای اولین بار در چند روز اخیر است که شمار مبتلایان روزانه در این کشور از ۴۰۰۰ نفر کمتر می‌شود.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه، همچنین از روز گذشته تا کنون ۴۳۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به دیروز شاهد افزایش نسبی است.

با احتساب آمار جدید، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به ۲۰۴۱۷۸ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۲۱۲۸۲ تن افزایش یافت.

«سرویس سلامت عمومی فدرال» بلژیک نیز گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۹۷۳ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده و برای اولین بار در یک هفته اخیر این رقم به زیر هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

به نوشته وبگاه روزنامه «براسل‌تایمز»، همچنین از روز گذشته تا کنون ۱۷۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در بلژیک جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در بلژیک به ۴۰۹۴۶ نفر و شمار قربانیان آن نیز به ۵۹۹۸ نفر افزایش یافت.

اداره فدرال بهداشت عمومی سوئیس نیز گزارش داد شمار مبتلایان در این کشور به رقم ۲۸۰۶۳ نفر رسیده است.

به نوشته وبگاه «تریبون دو ژنو» تعداد کل بیمارانی که بر اثر ابتلا به این ویروس در سوئیس جان خود را از دست داده‌اند به ۱۴۴۲ نفر افزایش پیدا کرده است.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند به دو و نیم میلیون نفر نزدیک شده که سهم قاره اروپا از این میان، بیش از ۱ میلیون نفر یعنی نیمی از تعداد کل مبتلایان در جهان است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان