arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

رویترز: اماکن مذهبی در اتریش بازگشایی می‌شوند

صدر اعظم اتریش روز سه شنبه گفت: برخی اعمال محدودیت‌ها در این کشور که به خاطر مقابله با کرونا اعمال شده بود، تعدیل یافته و از ۱۵ ماه مه (جمعه ۲۶ اردیبهشت) رستوران‌ها و اماکن مذهبی قادر به فعالیت مجدد خواهند بود. وی همچنین از باز شدن مجدد گام به گام مدارس در این کشور در ماه آتی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اتریش اعلام کرده که تا چندی دیگر فعالیت برخی مکان‌ها از جمله امکان مذهبی و رستوران‌ها از سرگرفته خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «سباستین کورتس» صدر اعظم اتریش روز سه شنبه گفت که برخی اعمال محدودیت‌ها در این کشور که به خاطر مقابله با کرونا اعمال شده بود، تعدیل یافته و از ۱۵ ماه مه (جمعه ۲۶ اردیبهشت) رستوران‌ها و اماکن مذهبی قادر به فعالیت مجدد خواهند بود.

صدر اعظم اتریش در نشست خبری خود همچنین از باز شدن مجدد گام به گام مدارس در این کشور در ماه آتی خبر داد.

اتریش در روز‌های گذشته اجازه بازگشایی مراکز خرید کوچک را صادر کرد. مراکز بزرگتر تجاری قرار است در یکم ماه مه (جمعه ۱۲ اردیبهشت) بازگشایی شوند.

این در حالی است که در آلمان، کشور همسایه اتریش صدر اعظم آلمان از تمدید دو هفته‌ای محدودیت‌های ویژه در این کشور که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تا ۳۱ فروردین خبر داده بود. «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان البته روز دوشنبه به شهروندان آلمانی هشدار داد که تهدید ویروس کرونا همچنان پابرجاست.

صدر اعظم آلمان با هشدار به شهروندان این کشور گفت، آلمان هنوز در مرحله همه گیری این ویروس قرار دارد. مرکل به شهروندان کشورش توصیه کرد در بحبوحه شیوع ویروس کرونا هوشیار و منضبط باشند. (جزئیات بیشتر)

به نوشته وبگاه مرجع «ولدو میترز» در اتریش تا روز سه شنبه در مجموع ۱۴۸۷۳ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و ۱۷۶۵ نفر تاکنون جان باخته اند. اتریش در بین کشورهایدیگر اروپایی آمار به مراتب بهتری در زمینه ابتلا و مرگ ناشی از کرونا داشته است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان