arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

هشدار مقام‌های بهداشتی آمریکا: موج دوم کرونا با آغاز فصل سرما وخیم تر خواهد بود

مقام‌های بهداشتی در آمریکا با هشدار نسبت به موج دوم کرونا در این کشور اعلام کردند، با آغاز فصل سرما و با توجه به شیوع سرماخوردگی، ایالات متحده با وضعیتی به مراتب وخیم‌تر از اوضاع کنونی مواجه خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقام‌های بهداشتی در آمریکا با هشدار نسبت به موج دوم کرونا در این کشور اعلام کردند، با آغاز فصل سرما و با توجه به شیوع سرماخوردگی، ایالات متحده با وضعیتی به مراتب وخیم‌تر از اوضاع کنونی مواجه خواهد شد.

به روز چهارشنبه خبرگزاری رویترز، «رابرت ردفیلد - Robert Redfield » مدیر مرکز «کنترل و پیشگیری بیماری» آمریکا (CDC) نسبت به موج دوم ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» با آغاز فصل سرما در این کشور هشدار داد.
وی گفت: این امکان وجود دارد که حمله این ویروس در آمریکا در فصل زمستان دشوارتر از موج کنونی باشد که در حال حاضر در آن قرار داریم.

به نوشته رویترز، با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا که بنابر داده‌های جدید بیمارستانی که نشان از فروکش کردن آن دارد، مقام‌های آمریکایی باید خود را برای فعال شدن دوباره این ویروس در ماه‌های پیش رو آماده کنند.
مدیر مرکز «کنترل و پیشگیری بیماری» آمریکا در بخش دیگری از این هشدار گفت: در فصل سرما همزمان با شیوع آنفولانزا و ویروس کرونا مواجه خواهیم بود؛ همه‌گیری هر دو بیماری می‌تواند کشور و سیستم درمانی را در تنگنا و مشکل قرار دهد.

رویترز در ادامه نوشت: در حالی ردفیلد و دیگر مقام‌های بهداشت و درمان آمریکا بر ادامه رعایت فاصله بهداشتی و ماندان افراد در خانه تاکید می‌کنند که این موضوع در یک ماه گذشته باعث بیکار شدن نزدیک به ۲۲ میلیون نفر در آمریکا شده است.
اکنون بسیاری از ایالت‌های آمریکا با موج اعتراض‌ها برای ازسرگیری فعالیت‌های کسب‌وکار مواجه است اما مقام‌های بهداشت و درمان نسبت به هرگونه رفع سریع محدودیت‌های اجتماعی برای جلوگیری از ویروس کرونا در این کشور هشدار می‌دهند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان اکنون به بیش از ۲ میلیون ۵۵۷ هزار نفر رسیده که از این تعداد ۱۷۷ هزار و ۶۷۴ نفر جان باخته‌اند.
آمریکا با بیش از ۸۱۹ هزار مبتلا و ۴۵ هزار و ۳۴۳ جان باخته، حدود یک سوم مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان