arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

امیر سیاری: ۳۸ بیمارستان و ۸۰۰ درمانگاه ارتش ‌به بیماران کرونایی خدمات ارائه می‌دهند

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فعالیت ۳۸ بیمارستان ارتش در سطح کشور جهت ارائه خدمت به بیماران کرونایی گفت: در حال حاضر بالای هزار و ۷۰۰ تخت اختصاصی ارتش به بیماران کرونا در سطح کشور اختصاص دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح مرکز جراحی محدود امام رضا(ع) نداجا در بندرانزلی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را به تمام ارتشیان تبریک عرض می‌کنم‌.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نبرد ناوشکن‌‌ در خلیج فارس بیان داشت: به روح مطهر این شهدا درود می‌فرستیم که در مقابل دشمن استکباری مردانه ایستادند و با زبان روزه به درجه رفیع شهادت رسیدند و ثابت کردند که دلاورمردان ایرانی برای دفاع از دین، انقلاب و وطن‌ هرجا که لازم باشد در صحنه حضور دارند.

امیر سیاری، دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به تمام پاسداران تبریک گفت و اظهار داشت: سپهبد قرنی که در سال 1358 به‌شهادت رسید همچنین سپهبد صیاد شیرازی و به همراه سپهبد سلیمانی از جمله شهدا و سپهبدهای اخلاص هستند که باید راه آنان را ادامه دهیم و تا زمانی‌که راه شهدا را ادامه دهیم در جهان پیروز و سرافراز خواهیم بود.

رئیس ستاد ارتش با اشاره به بهره‌برداری مرکز جراحی محدود امام رضا(ع) نداجا در بندرانزلی خاطرنشان کرد: این مجتمع درمانی با بهره‌گیری از نگاه بلند عزیزان ما در نیروی دریایی ارتش و سایر خدمتگزاران این عرصه تکمیل و به‌ بهره‌برداری رسید و در ساخت این مجتمع تلاش شد تا متناسب با شأن و جایگاه‌ مردم فهیم بندرانزلی ساخته و به‌طور کامل تجهیز شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نیروی دریایی ارتش مظهر اقتدار مردم در دریا است که می‌تواند در آبادسازی کشور اثرگذار باشد افزود: نیروی دریایی ارتش همواره با ایمان، اعتقادی راسخ، انگیزه، روحیه ولایتمداری و شهادت‌طلبی در راستای اقتدار ملت و به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران در دریاهای دوردست گام برمی‌دارد.

امیر سیاری اقدامات ارتش در حوزه تکمیل و تجهیز مراکز درمانی در کشور را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: نیروی دریایی ارتش با بهره‌گیری از همت بلند کارکنان همواره خود اقدام به تکمیل و نوسازی بیمارستان‌ها در سطح کشور می‌کند و بیمارستان 100 تختخوابی بندرعباس نیز با 20 هزار متر مربع زیربنا در آستانه افتتاح است که موجب ارتقاء هرمزگان از حیث بهداشت و درمان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این همت بلند نیروی دریایی ارتش که از کنار بسیاری از منافع مادی عبور می‌کند و در مناطق مختلف برای ارائه خدمت حضور پیدا می‌کند ستودنی است از طرفی این اقدامات نیروی دریایی در راستای علاقه به خدمت و اثرگذاری برای میهن اسلامی در مناطق مختلف انجام می‌‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیگر اقدامات نیروی دریایی ارتش در مناطق مختلف از جمله مناطق محروم گفت: بسیاری از گروه‌های پزشکی این نیرو برای خدمت به مردم و لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مناطق محروم حضور پیدا می‌کنند و با تحویل داروی رایگان و خدمات پزشکی مشغول خدمات‌رسانی هستند.

امیر سیاری، اقدامات قرارگاه زیستی ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمان شیوع ویروس کرونا را مورد اشاره قرار داد و بیان: ارتش جمهوری اسلامی ایران از همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در کشور با تجهیز امکانات و اختصاص بیمارستان‌های ارتش در اختیار بیماران کرونا و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی استان‌ها و سایر اقدامات برای خدمات‌رسانی به مردم و مبارزه با این ویروس اعلام آمادگی کرد.

وی با اشاره به فعالیت 38 بیمارستان ارتش در سطح کشور جهت ارائه خدمت به بیماران کرونایی تصریح کرد: درحال حاضر 800 درمانگاه ارتش در سطح کشور درحال خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی هستند و 11 هزار پرسنل پزشکی ارتش نیز در این بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها حضور موثر دارند.

امیر سیاری از اختصاص بالای یک هزار و 700 تخت اختصاصی و 12 هزار تخت نقاهتگاهی ارتش به بیماران کرونا در سطح کشور خبر داد و افزود: ارتش و نیروهای مسلح در این ایام همانند کادر درمان در خط مقدم مبارزه با کرونا مشغول خدمت هستند و ما امسال رژه روز ارتش را نیز با عنوان رژه خدمت و با شعار مدافعان وطن یاوران سلامت در بیش از 45 شهر به‌صورت گسترده برگزار کردیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مسیر خدمتگزاری به مردم همچنان ادامه دارد و ارتش همچون گذشته در کنار مردم، در قلب مردم و متعلق به ملت است تصریح کرد: کشور ما با وجود فشارها و تحریم‌های مختلف اما یکی از کشورهای پیشتاز در عرصه مقابله با کرونا بوده است که نشان‌دهنده انقلابی بودن مردم ما است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ولایتمدار و انقلابی ایران در مواجه با مشکلات و هرجا که لازم باشد همواره در صحنه حضور پیدا می‌کنند و همانند دوران دفاع مقدس صحنه‌های زیبایی از ایثار و از خودگذشتگی شکل می‌دهند و این همدلی و وحدت بین‌ نیروهای مسلح و مردم در راستای کمک به دیگران جزو افتخار این ملت می‌دانیم.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان